Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

191244

Comments

  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    hallo, er is een verschil van mening in de coop over het volgende; het projekt tegen de stroom in gaat over het starten van kippenvoer; de vraag = telt het starten of gaat het om het starten + hoeveelheid groetcookie
    Bij het starten word er naar gekeken hoeveel batches er gemaakt worden. 1 batch is dus 10 kippenvoer. Als je dus 1 batch maakt word er dus maar 1 opgeteld bij dat project.
    hallo, wanneer we de coopmissies doen zetten we de booster erop, nu zijn er 2 opties, wanneer je ze allebei aanzet krijg je dan 30% extra of blijft het 15%?  groetjes
    Yep, je coop members krijgen 30% als je allebei de booster aanzet.
  • bea (NL1)bea (NL1) NL1 Posts: 5
    Hoi,
    Ik kan bij de paarden geen wedstrijden meer doen, de uitdaging blijft op grijs staan en wordt niet meer groen. Hoe kan ik dit oplossen?
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    bea (NL1) said:
    Hoi,
    Ik kan bij de paarden geen wedstrijden meer doen, de uitdaging blijft op grijs staan en wordt niet meer groen. Hoe kan ik dit oplossen?
    Hoe veel brandstof heb je staan? Het kost namelijk 12 brandstof om 1 race te doen.
  • de wedstrijden bij lester enz enz stoppen op 124
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 17.11.2015
    OFFICIËLE MEDEDELING:

    Er komt vandaag een technische update, eigenlijk alleen maar om het spel voor te bereieden op de verschillende Kerst-evenementen die voor de deur staan .... alsook om een aantal hardnekkige bugs te herstellen...

    Een tijdstip is niet afgegeven.


    (CM Nafaru, 16/11)
  • Ben heel benieuwd naar de festiviteiten rond de feestmaand.....
    Bij de aankondiging (engelstalig forum) staat dat "De racing farmer" is geupdate? Waar vind ik die?? :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 17.11.2015
    The Racing Farmer is het "krantje" met al het GGS nieuws wat je ziet wanneer je inlogt. Meeste mensen klikken dit zo snel weg om bij het spel te kunnen, dat ze niet eens het bestaan van dit krantje door hebben.

    Probeer de volgende keer dat je inlogt eerst even naar die "krantenpagina" te kijken, @Bysel (NL1)
    de linker pagina geeft 
    aan wat er nav de laatste update gaat komen, en de rechter pagina biedt een blik in wat verder weg liggende toekomst.

    Maar het zal je niet veel wijzer maken, zoals altijd houdt GGS alles graag tot het laatste moment als verrassing (soms kun je uit een 'schaduwtekening' of de onderliggende tekst iets opmaken)

    Overigens heet dit krantje in het NL: "Boer & Bedrijf"   .......
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Aha.....dank je voor de uitleg Jiesta. Dat "krantje" lees ik vaak wel...maar zoals je al zei...dat blijft meestal vaag...en dat is juist het leuke ervan.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.11.2015
    AANKONDIGING VÓÓR OFFICIELE AANKONDIGING:

    Ik ga iets doen wat zeer tegen mijn karakter in druist. Mijn kop boven het maaiveld uitsteken, zogezegd.
    Maar om nog enigszins enige eerlijkheid binnen het spel te waarborgen, heb ik hier helaas toch toe moeten besluiten:

    Helaas blijkt er een speler te zijn die al 4 maanden lang alle nodige informatie/gegevens over toekomstige evenementen 'lekt' op het forum, aangezien deze persoon klaarblijkelijk zichzelf toegang kan verschaffen tot de database van GGS. Al 4 maanden lang zet hij/zij deze informatie op het forum nog voordat het betreffende event is gelanceerd, vaak nog voordat de Officiële Aankondiging plaats heeft gevonden.

    Er zijn - zoals we allemaal weten - heel veel spelers die niet eens op het forum komen, of slechts af en toe omdat ze het Engels wellicht niet zo goed beheersen. Al deze spelers en in dit geval ook hun coops worden hierdoor dus zwaar benadeeld.
    Tot mijn grote schande moet ik ook nog bekennen dat het een NL speler betreft hetgeen inhoudt dat hij/zij ook zijn eigen coop hiermede flink wat voorsprong en/of voordeel kan verschaffen tegenover alle andere spelers/coops op de NL server.

    Er is deze speler reeds een paar maal verzocht om dit niet te doen, omdat de echt serieuze spelers graag zelf de strategie van het spel ontdekken, graag zelf over elke te nemen stap willen nadenken. Dat is nl. de jeu van het spel. Maar tot nu blijft deze speler ondanks meerdere verzoeken gewoon doorgaan.

    Deze informatie staat nu al 2 dagen openlijk op het forum (dd 18/11) en ik heb er dus even over na moeten denken of ik dit  wel zou doen. Ik doe het nu toch omdat de CM's niet schijnen in te grijpen en dus op deze manier indirect aangeven dat "vooraf info lekken" en dus "vals spelen" door GGS kennelijk toegestaan wordt.

    Onderstaand alvast de vertaling die waarschijnlijk later deze dag officieel vrijgegeven wordt, opdat jullie jezelf en je coop er net zo hun voordeel uit kunnen halen als de Engels sprekende spelers die wel het forum veel frequenteren en deze info inmiddels al 2 dagen geleden gevonden hebben...

    - # - # - # -

    De Kerstman heeft je hulp nodig!

    Gedurende 5 weken zullen jij en je coöperatie kans maken op een speciale coop decoratie. Om dit te realiseren, zal elk coop-lid een bestelling van de Kerstman krijgen, waarvoor ze zoveel mogelijk het gevraagde product moeten leveren. Indien alle coop-leden hun bestellingen leveren vóór de eerstkomende zondag, dan zal de coöperatie een level omhoog gaan, en de kwaliteit van de te verdienen coop decoratie zal ook stijgen.

     

    De coop decoratie

    Na 7 dagen wordt eea nog spannender omdat je dan de gelegenheid krijgt om een ander coop-lid te helpen met hun bestellingen. Gedurende deze speciale “laatste kans-zondag”, kun je farm producten doneren om andermans bestelling aan te vullen. Alle spelers die een bepaald level hebben bereikt kunnen alle andere coop-leden helpen.

     

    Bereik het volgende level!

    Elk coop-lid die een bestelling accepteert moet deze bestelling binnen 7 dagen voldoen, opdat de coöperatie het volgende decoratie level kan bereiken. Indien een speler de bestelling niet accepteert, dan hoeft hij/zij hem ook niet te voldoen. Hun vooruitgang wordt dan in de wekelijkse statistieken aangegeven met een grijs gebied en "0%". De coöperatie kan dan echter nog steeds het volgende level bereiken zonder de bijdrage van deze leden, aangezien de onvervulde wekelijkse opdrachten niet worden meegeteld in de algemene vooruitgang van de coöperatie. Hetgeen dus betekent dat als een lid tijdelijk niet kan spelen omdat hij/zij afwezig is o.i.d., dat de coöperatie dan toch nog steeds het volgende decoratie level kan bereiken.


    Verbeter je decoratie!

    Indien coop-leden méér farm producten doneren dan de gevraagde hoeveelheid in de wekelijkse bestellingen, dan kunnen ze hiermee de kwaliteit van de decoratie nog verder verbeteren. Zoveel mogelijk coop-leden zouden actief bij moeten dragen om de best mogelijke kwaliteit te bereiken. Het spelerslevel van een coop-lid bepaalt de waarde van hun decoratie.

    Gedurende de laatste week van het event krijgen jij en je coop-leden een laatste kans om het kwaliteitslevel van je coöperatie decoratie te verhogen. Om dit te bereiken, dienen jullie gedurende een bepaalde tijd zoveel mogelijk sneeuwvlokken te verzamelen. Deze sneeuwvlokken verkrijg je via het oogsten + produceren op je hoofdboerderij.

    Die coöperaties die het lukt de meeste sneeuwvlokken te verzamelen gedurende dit laatste event, zullen hiermee een allerlaatste kwaliteitsverbetering aan hun coöperatie decoratie toevoegen.

    - - - - - - - - - - - - - - - - - 


    Het schijnt dat dit event (lijkt beetje op een Coöperatie Kampioenschap) a.s. maandag, 23/11 start.


    Sans préjudice.



    PS: inmiddels zijn op de 29ste etage van je deco-toren de te verkrijgen Kerst-decoraties al te bewonderen.


    EDIT (23/11/15): Inmiddels is de eigenlijke Officiële Aankondiging uitgegaan (zie post hieronder) en kun je die tekst beschouwen als de eigenlijke uitleg van het event.






    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.11.2015
    VERTALING VAN DE OFFICIËLE AANKONDIGING VAN HET KERST-EVENT (Nafaru, 20/11 15.00 u)

    HET EVENEMENT

    E.e.a. bestaat uit 5 stappen:

    ·         Stap 1-4 volgen hetzelfde patroon and duren elk een week lang

    ·         Stap 5 is een verrassing voor alle coöperaties

    ·         De moeilijkheidsgraad stijgt met elke stap van het evenement

    ·         Elke coöperatie dient samen te werken gedurende de loop van het evenement, teneind een speciale decoratie voor al hun leden te verwerven.


    BESTELLINGEN VOLDOEN

    Elk coop lid krijgt elke week een bestelling van de Kerstman, aangepast aan hun eigen level.

    ·         Elke bestelling kent een tijdsduur van 7 dagen. 6 dagen worden gebruikt om in je eentje aan de bestellingen te werken. Tijdens de laatste, 7e dag kun je hulp krijgen van je ander coop leden.

    ·         Op de 7e dag, krijgt iedereen de kans om andere leden te helpen die het niet gehaald hebben om hun bestellingen van die week geheel af te krijgen. De goederen die dan ter aanvulling van de rest van de bestelling gevraagd worden, hoeven echter niet dezelfde te zijn – dus soort goederen zowel als aantal goederen kan dan verschillen want dit is afhankelijk van het level van de helper.

    ·         Zodra de eerste donatie voor een bestelling is gedaan, dient de gehele wekelijkse bestelling voor 100% vervuld te worden (= dus starten met doneren, betekent afmaken!). De coöperatie kan nl alleen maar in aanmerking komen voor de evt. volgende stappen van het event en de bijbehorende beloningen indien alle bestellingen van elk lid voor 100% voltooid zijn voor die week.

    ·         Elk lid kan dus persoonlijk besluiten om wel/niet mee te doen voor wat betreft een bepaalde week. Indien je van tevoren reeds weet dat je die week afwezig zult zijn, dan kun je besluiten de bestellingen van die week over te slaan. Echter, dit betekent dan ook dat de uiteindelijke beloning niet zijn volledige tevredenheidpotentieel zal bereiken. **

    ·         Om de actuele status van elk lid zijn/haar bestellingen te kunnen volgen, wordt de voortgang hiervan weergegeven in een overzicht. Dit overzicht is zichtbaar voor alle leden.

    ·         Indien coöperatie leden meer boerderijproducten leveren dan de bestelling van die week vraagt, kunnen ze hiermee het tevredenheidpotentieel van de decoratie ook een beetje verhogen.

     

    BELONINGEN

    Er wachten jullie exclusieve prijzen, welke kunnen oplopen van kleine activiteitsbeloningen tot aan een prachtige nieuwe decoratie. Die decoratie geeft de voortgang van jouw coöperatie tijdens dit evenement weer. Het kan steeds waardevoller worden naarmate jullie vorderen met het voltooien van de wekelijkse bestellingen.

     

    HOE JE JE NAAR DE BLONINGEN TOEWERKT

    ·         Elke keer dat je goederen doneert voor een bestelling, kun je de voortgangsmeter zien oplopen.

    ·         Bovenaan de voortgangsmeter kun je je persoonlijke tevredenheidindicator vinden. Deze geeft de tevredenheidwaarde van je uiteindelijke beloning/decoratie weer, en die het uiteindelijk zal behouden.

    ·         De tevredenheid wordt ingeschaald volgens het speler’s level. Bij een level-up, zal de tevredenheid van de decoratie worden herberekend en dienovereenkomstig verhoogd.

    ·         Zodra de bestellingen van alle leden voor die week zijn voltooid, kunnen er meer goederen aangevuld worden – om de waarde van de decoratie verder te verhogen.

    ·         Indien een coop lid vertrekt of wordt verwijderd van de coöperatie gedurende dit evenement, dan zal alle voortgang welke hij/zij aan de voortgang heeft bijgedragen verloren gaan. Deze spelers zullen geheel opnieuw moeten beginnen met bestellingen voltooien als ze terugkomen in de coöperatie of lid worden van een andere coöperatie

     

    FROSTY ICE CASTLE  (= IJskasteel, zie 29e etage van je deco-toren)

    ·         Elke coöperatie die deelneemt aan dit event zal sowieso de ‘Besneeuwde Iglo’ decoratie krijgen. Deze decoratie kan dus upgradet worden gedurende de 5 weken van het event.

    ·         Elke voltooide stap zal de zichtbaarheid en dus verhoogde tevredenheid van de decoratie ontsluiten

    ·         Elke decoratie upgrade gaat vergezeld van een start tevredenheidwaarde welke gebaseerd is op het speler’s level, wat vervolgens kan worden verhoogd door de voortgangsmeter aan te vullen.

    ·         In het geval dat een stap in het evenement niet succesvol is voltooid binnen 7 dagen, dan kan er nog een poging gedaan worden deze volgende upgrade te behalen in de daaropvolgende week. Echter, afhankelijk van jullie algehele voortgang, zou dit kunnen betekenen dat je uiteindelijk niet de laatste fasen van de eind-decoratie kunt ontgrendelen.

    ·         LET OP! Als één van de coop leden begint aan een wekelijkse bestelling en deze niet voor 100% voltooid, dan zul je dit nog een keer moeten proberen in de volgende week. Dus zorg er gezamenlijk voor dat alle deelnemende leden ook echt hun aandeel in de wekelijkse uitdaging voltooien. Uiteraard zal – indien eea toch onverhoopt in de volgende week ingehaald moet worden – ook de voortgang in tevredenheidwaarde overgeheveld worden naar die week.


    HARD WERKEN LOONT!

    ·         Elk lid wat deelneemt en bijdraagt in donaties, zal de activiteit beloning hiermee ontgrendelen.

    ·         Elke activiteit beloning wordt ontgrendeld door het bereiken van bepaalde mijlpalen op de tevredenheidmeter.

     

    DISCLAIMER:

    Als je coöperatie deur open staat voor sollicitanten, dan loop je kans dat er gedurende dit event ook nieuwe leden aangenomen worden. Deze nieuwe leden zouden misschien bestellingen kunnen starten die ze niet kunnen voltooien. Dit zou uiteindelijk kunnen resulteren in onvoltooide bestellingen, en dus uiteindelijk ervoor kunnen zorgen dat jouw coöperatie niet voor alle beloningen in aanmerking komt.

    Houd hier dus rekening mee als je nieuwe leden accepteert binnen je coöperatie!!

     

    HINT!

    Bedenk dat hoe meer leden-plekken er open staan in je coöperatie-menu, hoe meer leden ook deel zouden moeten nemen aan dit event om de hoogst mogelijke tevredenheid te kunnen verkrijgen vwb de coöperatie decoratie. (dus heb je 30 beschikbare plekken in je coop, en nog maar 28 leden, dan tellen er toch 30x mee voor de eindberekening vd coop decoratie!)


    Dit evenement zal dd maandag 23 november starten (waarschijnlijk zo vroeg mogelijk op de dag).


                     


    VANUIT HET DISCUSSIE-DRAADJE OP HET FORUM HEB IK NOG EEN AANTAL DINGEN GENOTEERD:

    ·         Omdat voor elke wekelijkse bestelling rekening gehouden is met 7x24 uur komt het mij voor dat eea wel eens vannacht rond middernacht zou kunnen starten.

    ·         Er is ook al bekend dat waarschijnlijk daarom de eerste week gemakkelijker zal zijn dan de volgende 4 weken; om iedereen de gelegenheid te geven om te wennen. Dus ook al heb je de eerste uren van het event gemist, dan nog is de voltooiing van je bestelling deze eerste week gemakkelijk haalbaar (wordt gezegd).

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.11.2015

    VERKORTE SAMENVATTING van de Officiële aankondiging “Update - November 24 - Happy Holidays!” (Latten, 23/11/2015, 14:17 u)


    BIG FARM ADVENT KALENDER

    Nieuwe verrassingen wachten op je in onze nieuwe Advent Kalender. De Kerstman komt en brengt heel veel cadeaus mee, maar hij is zijn favoriete rendier Rudolph kwijt. Help je mee zoeken?

    Vanaf 1 december zul je elke dag mee kunnen doen aan iets leuks, een speciale taak, een klein spelletje en/of andere verrassingen. Iedere dag valt er iets nieuws te beleven  van 1 tot 24 december.

    ·         Het rendier Rudolph is verdwaald op/rondom jouw farm. Je mag er elke dag naar op zoek gaan. Zodra je hem gevonden hebt, opent dit een deurtje in de Advent Kalender, waarin je dus die verrassing zult vinden.

    ·         Indien je een dag mist, dan kan eea – zoals altijd – éénmalig voor goud afgekocht worden.

    ·         Via die Advent Kalender deurtjes wordt er een feestelijk verhaal verteld.

    ·         De beloningen zijn afhankelijk van het spelers level. Ze zullen bestaan uit verschillende dingen of valuta, o.a. de “Feestelijke Sterren”; een Kerst-valuta welke je in de decembermaand kunt gebruiken gedurende alle feestdagen- events.

     

    MEER FEESTDAGEN EVENTS!

    ·         Als onderdeel van die Advent Kalender kun je dus o.a. ook leuke mini-events tegen komen “Do you want to build a snowman” (bekend Engels Kerstliedje)

    ·         Chipmunks proberen je farm over te nemen. Probeer ze allemaal te vinden voordat ze je al je snoepgoed gestolen hebben. (chipmunk is een aardeekhoorntje, een dier wat veel in de USA voorkomt)

    ·         Een speciale feestelijke variatie op de Winterboerderij komt eraan! Geniet van de feestelijkheden, de sneeuw en ……. Loerende monsters??

    ·         Ook zullen er speciale deals en aanbiedingen zijn gedurende deze feestdagen.

    ·         Vanaf 25 december kun je de Kerstman’s Werkplaats bezoeken en hier  je eigen cadeautjes maken!!! Meer informatie volgt!

     

    DISCLAIMER: zoals altijd: denk eraan dat alle aangekondigde events later kunnen starten dan deze eigenlijke update (de update verzorgt eigenlijk alleen maar de implementatie (+ 't herstel van evt. bugs), niet het startsein)


    Deze update vindt morgen dinsdag 24 november plaats. Exact tijdstip is niet afgegeven.

  • pim voortuin (NL1)pim voortuin (NL1) NL1 Posts: 53
    edited 23.11.2015
    vraag me af of er 1 coop is dit dit event normaal kan volbrengen. elke coop heeft leden met een volledige baan. lijkt mij onbegonnen zaak. dit event zou nog wel eens voor aardig wat mot binnen een coop kunnen zorgen
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    @pim voortuin (NL1) .... 

    Ik weet dat de grote aantallen in de bestellingen heftig overkomen maar ik denk dat het allemaal neerkomt op een hele goede samenwerking en elkaar helpen. Zo'n event moet zeker niet leiden tot het ruïneren van je farms of leeg plunderen van je hoeveelheid farm dollars. En leden zouden ook niet veel vaker moeten farmen dan ze normaliter naast een baan/huishouden of andere drukke bezigheden deden. De aantallen zijn gebaseerd op je level en welke productie items je op dat level naar verwachting zou kunnen hebben.. Het vergt alleen een andere wijze van farmen en - zo ervaar ik - een wat strakkere planning (ik had bv in geen 2 jaar meer pastamanden gemaakt en moet dat nu weer in de dagelijkse routine inpassen).

    Ik heb vele posten in het forum gelezen waarin men klaagt over deze aantallen en ook bv. iemand met level 130 die berekend heeft dat de 1e wk hem/haar al 6 mio farm dollars gaat kosten. 

    Ook ik dacht daar het mijne van in het begin. Maar als je bedenkt dat je voor die 6 mio de tevredenheidwaarde van de coop-deco verhoogt voor alle leden – terwijl als we slechts een deco met lage waarde winnen, dan kost het ieder lid apart nog vele miljoenen om deze te upgraden via Greta. Nu kunnen we door gezamenlijk werken er 1 met hoge tevredenheidswaarde verkrijgen voor alle leden! Een kans voor de grotere boeren om de kleine boeren in je coop te helpen.

    Dus als het je lukt om toch jouw bestelling te voltooien voor 100% dan is dit in het belang van de gehele coop.


    Zo zie ik het althans ....




  • I can not make a super dandelions and barley on my farm. Corn salad works. Have regular ordinary barley and dandelions on my farm but I noticed lately. I do not collect containers for super dandelions and barley and then I can not even put those on my fields.
    What is the cause?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @Boerinnetj (NL1) 

    Misschien vind je het prettiger je vraag in het NL draadje te stellen? Daar mag je gewoon NL praten. Je vindt dat draadje hier: https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/2710130/#Comment_2710130

    You can ask your questions in Dutch if you wish, here is the thread for Dutch players: ....
  • If you are planting regular dandelions & regular barley, then you should get seed trays for the special seeds, unless you already have the maximum in your storage, then they stop appearing until you use some in your nursery. Check your inventory on the objects tab & see if you already have 40/40 for dandelions & barley.


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 24.11.2015

    Translation of the text here above (on request of Scissors):
    (vertaling van de tekst hierboven in het NL)

    Als je gewone paardebloemen zaden en veldsla zaden plant, dan moeten uit die oogsten kleine doosjes met speciale zaden verschijnen, die de voorraad zullen zijn om te gebruiken in je kweekkas. Dus door gewoon te farmen verkrijg je die speciale zaden net zoals je van het je molen draaien soms Rad van Fortuin munten kijgt.Tenzij je al een maximale voorraad speciale zaden hebt natuurlijk; want dan verschijnen ze niet meer totdat je speciale zaden gebruikt in je kweekkas).
    Check je 'inventaris' (1e tab (groene doos) onderin scherm) en daarna je 'uitrusting' (4e tab): hier kun je bekijken of je reeds 40/40 hebt van paardenbloemen en veldsla.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • bdreish (GB1)bdreish (GB1) GB1 Posts: 1,341
    Does the OP have a nursery on their Gourmet farm? 

    (@Jiesta, could you please translate this for me too)?
  • Ik heb een lijst van de kerstman gekregen die ik met de beste wil van de wereld niet kan volmaken. Het is gewoonweg met de productiefaciliteiten die ik heb onmogelijk. Zelfs al zou ik 24 uur per dag online zijn en produceren, dan kan het nog niet. Aangezien ik degene met het hoogste level in onze ( beginnende) coöp ben kan de rest me zondag ook niet helpen. Zij kunnen de producten die bij mij gevraagd worden nog niet maken. Jammer genoeg ben ik al wel gestart met het event en heb ik pas daarna gelezen dat je dan ook je hele lijstje moet volmaken om een beloning te krijgen. Ik ben er wel klaar mee. Wat een rot event is dit!
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Translation of the text here above (on request of bdreish):
    (vertaling van de tekst hierboven in het NL)

    Boerinnetj - heb je überhaupt een kweekkas op je hoofdboerderij staan? Anders kun je nl geen speciale zaden maken.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @spiritoforion (NL1) 

    Het enige wat ik je dan kan aanraden is om deze week in ieder geval af te maken, en daarna dit event links te laten liggen (in overleg met je coopleden). Er komen nog veel meer kleine feestdagen events aan en concentreer jullie daar dan op. Ook het Noorderlicht Eiland kost heel veel geld dus dat zou je dan ook over moeten slaan (ik adviseer mijn leden nooit aan een Eiland event te beginnen voor je $ 100  mio hebt).

    Er zijn al heel veel klachten binnen op het eigenlijke forum over de enorme aantallen. GGS zegt dat die aantallen volledig zijn aangepast op jouw level en wat je dus al zoal zou hebben kunnen staan aan productie items (naar verwachting) op jouw farms.
    Maar helaas houdt het systeem geen rekening met mensen die werken, schoolgaan, huishouden, etc. of wellicht hun farms anders hebben ingericht dan "naar verwachting" ....

    Als je nu naar beste kunnen deze week afmaakt (evt zondag bekijkt of je elkaars bestellingen nog kunt aanvullen tot 100%) - dan heb je allemaal in ieder geval de Besneeuwde Iglo als decoratie.
  • Dank je voor je reactie Jiesta. Het probleem is dat ik 6180 amandelmuffins moet leveren en daarnaast ook nog 8240 amandelen. Met één amandelboomgaard level 3 gaat dat echt niet lukken. Ik heb er al één bijgebouwd, maar dan nog. In mijn coöp zijn de leden nog maar net level 20 of 30. Die kunnen dat echt niet maken, dus het is onmogelijk om mijn lijstje vol te krijgen, tenzij ik met goud elke keer de productietijd van de amandelen afkoop. Dat gaat me echt te ver voor een deco die uiteindelijk ook nog bijna niets oplevert. Ik laat het hier bij, met alles wat ik al wel geleverd heb ben ik al genoeg inkomsten "kwijt" geraakt.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Precies @spiritoforion (NL1) - dat zou jammer zijn van je zuur verdiende geld en opgespaarde goud. voor jullie levels is dit gewoon niet te doen.

    Het is wel zo dat meestal de eerste 4 producten op je bestellijst via het Farm Mgt altijd af te kopen zijn (amandelen kun je kopen) en de laatste 3 producten zijn NIET af te kopen. Wij in onze coop verwerken dus die laatste 3 producten zo veel mogelijjk eerst - want uiteindelijk zouden we vwb die andere 4 producten op vrijdag/zaterdagavond nog het restant bij kunnen kopen. Maar ook hiervoor heb je natuurlijk weer geld nodig. Ik geef je dit slechts mee, opdat je missch deze week nog voor 100% af kunt maken. 

  • Ik moet eerlijk zeggen.....op dit moment vind ik dit persoonlijk 1 van de leukste events tot nog toe die ik in de afgelopen 3 jaar (ja, ben al 3 jaar aan het spelen) heb gezien en meegedaan. De lijsten zijn heftig, dat is waar, maar wel te doen hoor...als je tenminste het spel speelt zoals BF het bedoeld. Sommigen hebben zich toegespitst op het spelen van missies en hun farms volgezet met kippenhokken en eendenvijvers, ja die komen nu behoorlijk op de koffie en stiekem lach ik daarom.....zoals zij lachen met de missies o:)
    In mijn gehele cooperatie speelt iedereen het spel nagenoeg zonder geld...en ik zie de lijsten gewoon vollopen....op een enkeling na die minder actief is.
    Helaas hebben we minder leden in de coop dan dat er plaats is en zouden we die lege plekken graag gevuld zien met actieve spelers...maar die liggen niet voor het oprapen. Ook fuseren is er helaas niet bij...wel gevraagd hoor, maar blijkbaar wil ieder zo zijn/haar eigen coop behouden. Misschien dat dit soort events daar wat verandering in brengt.
    Wel wil ik toch ook ff zeggen dat (zoals altijd het geval is) de beloningen eigenlijk lachwekkend zijn ten opzichte van de tijd die men erin moet steken. De spelmakers zouden daar écht eens wat meer aandacht aan moeten besteden en die beloningen evenredig maken aan het "werk"  en de tijd die men erin steekt.
    Benieuwd naar de "laatstekanszondag"

    Bysel van de cooperatie Springfield

    Wil je je aansluiten bij ons? graag....neem contact op met mij via de mail in het spel.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Volgens mij ben je een van de weinigen met mij, die het spel doorheeft @Bysel (NL1) !!

    TIP: als je wilt fuseren; stel dat dan voor aan die andere coop van jouw keuze, en wees dan bereid om met jouw coop je bij hun aan te sluiten (tenslotte wil jij fuseren). Maar als je gaat eisen dat zij zich bij jou aan moeten sluiten dan kom je wellicht van een koude kermis thuis  ;) De coop die zich aansluit bij een andere coop, laat nl alles achter: alle aan de coop gedoneerde farmdollars, alle goud alsook alle verzamelobjecten. Maak daarnaast goede afspraken over het binnenkomen en aldus vrijmaken van voldoende plekken en over het "te verdelen"leiderschap.

    Inzake de "harde-werk"beloningen van dit Kerst event: daar is inderdaad ook veelvuldig over geklaagd en er begint t.o.v. dit punt een klein beetje hoop aan de horizon te gloren dat GGS misschien genegen is hier iets aan te doen ....

    Het event zit zo in elkaar dat iedereen eigenlijk wel wat hulp kan gebruiken op zondag. Het is aan de spelers om een goede strategie hiertoe uit te stippelen. Bedenk echter dat alleen die leden die een donatie hebben gedaan ook in de race zitten vwb die week en alleen zij kunnen op zondag dan ook helpen (1e donatie = start deelname). Spelers die niks doen (die week overslaan) kunnen ook op zondag niet helpen!!

    Bedenk ook dat ALLE plekken in de cooperatie gelden/meetellen!! Zeg dat je 49 open plekken hebt waarvan slechts 29 bezet. Dan maak je goede kans om dit event te halen, mits alle 29 leden actief meedoen. Maar tegen de 5e week zou eea een worsteling kunnen worden omdat uiteindelijk 20 plekken méér meegeteld worden t.o.v. de eind-beloning = coop-decoratie.


  • Ik hoor dat de weekopdracht is begonnen azie. Maar ik zie deze niet bij mijn op de farm hoor dat er meer zijn bij mijn in de coop die hem niet hebben
  • Ik ben misschien wat blondt....of sentimenteel maar onze coop bestaat al bijna 3 jaar...dat laten we voor een jongere coop niet achter. Vaak vragen we coops die veel lager in level zijn, zodat zij voordeel hebben van onze gedane onderzoeken....en leiders....ach....die doen bij ons niet veel...we hebben amper regels behalve dat ieder actief mee doet.
    De decoraties zeggen me niet zo veel....zijn leuk hoor en als ze goed staan tenopzichte van het werk en de tijd die je erin steekt zou ze nog leuker maken. Het gaat ons erom dat we een super leuke cooperatie hebben en door samen te werken een toffe tijd hebben bij de pc.....want daar gaat voor ons dit spel om...
    Door dit event is de chat weer wat opgebloeid en is het spelen in cooperatief verband erg leuk om te doen.
    Oke oke....er schijnt nu een Azie event bij gekomen te zijn...das wel beetje veel van t goede...maar dat heeft mij nog niet bereikt in t spel....lol
    grtz Bysel

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 24.11.2015
    Begrijp wat je bedoelt. Onze cooperatie bestaat ook al 3 jaar en ook wij hebben een rustige, maar gezellige cooperatie en de samenwerking is geweldig. Dat is veel waard.

    Achter die bugs rondom het Azië event zitten we al aan. Hopelijk horen we daar nog iets over.

    Oh: en t.o.v. al die events tegelijkertijd heeft GGS 1 antwoord: het hoeft niet de bedoeling te zijn om alles tegelijkertijd te spelen. Je kunt ook wel eens een event over slaan, en/of events om de beurt doen. Gewoon keuzes maken.
  • Beetje teveel van t goede he? met straks de adventskalender en eiland event erbij.......van mij mag dat Azië-event wel achterwege blijven

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik reeds anderhalf jaar gewoon bepaalde events oversla, Bysel. Heerlijk en zeer aanbevelingswaardig!
    De thema events doe ik 1x per maand, steeds een ander. Het eiland event doe ik soms (alleen als het uitkomt dus) en meestal slechts half opgebouwd voor de hoefijzers. 'Harde Werker' event doe ik om de beurt en onze coop neemt slechts 1x per 3 maanden echt serieus deel aan het Coop Kampioenschap.

    Zo hebben we ruim de tijd voor alle rest die er nog bij komt kijken in zo'n spel. Slechts 2 leden bij ons doen echt alles geloof ik, maar die hebben dan ook de meeste tijd om veel achter pc te zitten.

    MENSEN: de problemen rond de start van het Azië Event zijn opgelost hoor ik - het verzoek is om even uit- en weer in te loggen; dan moet het event er staan.
This discussion has been closed.