Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server

Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!

Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.

And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.

So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1207244

Comments

• Ronaldy (NL1)Ronaldy (NL1) NL1 Posts: 14

Hi Rowdy,

Thanks for fast responding.

What I want to hear from GGS?

GGS propagate that Big Farm is a game in which teamwork and collaboration in a corporation is a very important part of the game. The biggest events are made for this way of playing. See the events as there are : Coop Challenge , Coop HW and Village Fair. (even oktoberfesten event has a part of it)

In this events it is important to work together to obtain results. That makes the game attractive.

How can GGS  only say that a player who buys with big lots of money choose to play the game on this/his/her way. Without (nearly) playing missions, without a real coop, without any form of teamwork, just buying it all.

That is not corresponding with the idea of coops, teamwork and gaming together for result and goals.

There is not any rationality about this. If the money the player in this case spent (about 6 to 10 thousand euro in  half a year) is the key motive for GGS and not the way they propagate the game (teamwork/coops etc.)  let they just say that. So we know it’s all about money and not about a team game.

Finally: the Japanese school will give approximately 15 million rep points. The wheel of fortune is unlimited !!! 

I estimate a player who put endless money in it can get about 40 million or more from the wheel.

So happened often.

Friendly regards,

Ronaldy

• JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Ja dit is een bug met stemmen lukt het wel
    Het is idd gelukt met stemmen
  • Hi Rowdy,

Thanks for fast responding.

What I want to hear from GGS?

GGS propagate that Big Farm is a game in which teamwork and collaboration in a corporation is a very important part of the game. The biggest events are made for this way of playing. See the events as there are : Coop Challenge , Coop HW and Village Fair. (even oktoberfesten event has a part of it)

In this events it is important to work together to obtain results. That makes the game attractive.

How can GGS  only say that a player who buys with big lots of money choose to play the game on this/his/her way. Without (nearly) playing missions, without a real coop, without any form of teamwork, just buying it all.

That is not corresponding with the idea of coops, teamwork and gaming together for result and goals.

There is not any rationality about this. If the money the player in this case spent (about 6 to 10 thousand euro in  half a year) is the key motive for GGS and not the way they propagate the game (teamwork/coops etc.)  let they just say that. So we know it’s all about money and not about a team game.

Finally: the Japanese school will give approximately 15 million rep points. The wheel of fortune is unlimited !!! 

I estimate a player who put endless money in it can get about 40 million or more from the wheel.

So happened often.

Friendly regards,

Ronaldy

just drop it already! please! 
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Ik begin onderhand een beetje zat te raken over dat gedoe in het al dan niet als team spelen en deelnemen aan de coopopdrachten. Er is nu toch genoeg uitgelegd dat deze manier van spelen geheeld volgens de bestaande regels is. Als je niet tegen deze regels kunt, ga dan ergens anders spelers zitten vervelen. En bespaar dit forum dit slappe ge-ou***oer.
  • ik wens iedereen een fantastisch uiteinde en gelukkig nieuwjaar met heel veel speelplezier, tollerantie naar elkaar en positiviteit alom op de farm in de coops op het forum en vooral onder elkaar! laten we in het nieuwe jaar iedereen in zijn waarde laten,ongeacht wat voor waarde iemand ook aan zichzelf hecht! laten we met zijn allen wat meer naar onszelf kijken ipv naar een ander en laten we een beetje respect naar elkaar hebben ipv jalouzie en nijd! als we dat met zijn allen doen word het een topjaar op BF!  :);):*<3
    Ik sluit me aan bij de wijze woorden van awesomeEsje.
    Ook ik heb veel gemopperd en er zelfs een week voor achter de tralies gezeten.
    De uitleg van RowdyRac = duidelijk en ik heb besloten om mijn energie te richten op zaken die van belang zijn.

Het heeft heel veel onrust gebracht onder de mensen, de actie geen CK heeft er voor gezorgd dat er coops uit elkaar zijn gevallen doordat niet ieder het met elkaar eens was maar verandering is niet altijd verkeerd.

We gaan het nieuwe jaar met een frisse start beginnen en laten we vooral niet vergeten dat veranderingen in het spel ook tijd kosten. Waarom gelijk mopperen wanneer een evenement op zich laat wachten, ga even naar buiten , stofzuigen, afwassen of i.d.  :) 

Dus voor iedereen en ook voor iedereen een goed uiteinde en een nog beter 2019  .

groeten Jojo <3<3<3
  • Hoii,

Wat denken jullie van de updates die bigfarm beloofd in 2019?
  • knuffeltjuhh (NL1)knuffeltjuhh (NL1) NL1 Posts: 91
    edited 04.01.2019
    Hoii,

dat ik die 4de farm mis wat ze al heel lang het beloven zijn. mijn gevoel zegt komt er niet meer. maar wel veel updates wat je als niet goudspeler niks aan hebt.
    Post edited by knuffeltjuhh (NL1) on
    Hoii,

dat ik die 4de farm mis wat ze al heel lang het beloven zijn. mijn gevoel zegt komt er niet meer. maar wel veel updates wat je als niet goedspeler niks aan hebt.
    helemaal mee eens, die LAVA farm is al in rook opgegaan voordat het er stond, en de rest we wachten het af, ik wil toch positief blijven denken
    2 weken geleden zijn wij een fusie aangegaan met een andere coop.

Nu we het CK spelen kunnen een paar van de nieuwe leden niet de persoonlijke booster aanzetten, er staat dat ze zich voor het CK aan hadden moeten sluiten om ervoor in aanmerking te komen????

Ook na een herstart blijft dit probleem.
    berichten van de official announcements:
    Goud dat is afgeschreven via Snta's workshop wordt morgen rond het middaguur terug gestort op je account.
  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    Helaas. Geen enkel goudstukje teruggezien  :/
    Terwijl ik binnen onze coop degene was die de rest heeft gewaarschuwd voorzichtig te zijn omdat bij mij steeds goud verdween als ik op die werkplaats klikte.
    edited 10.01.2019
    Terwijl ik binnen onze coop degene was die de rest heeft gewaarschuwd voorzichtig te zijn omdat bij mij steeds goud verdween als ik op die werkplaats klikte.
    Zie het bericht van Wascallywabbit in de official announcements van vanmiddag. Indien je meent dat het niet correct is verwerkt, stuur dan een bericht naar Support.
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    edited 10.01.2019

Als je alleen op flash speeltt, zie je ook geen goud,, Je moet naar HTML , zo was het in onze coop in ieder geval.
    Goedenmiddag,  in de coop viel de vraag;  wanneer kan de paardentruck in de up en wat kan je ermee?

Is er iemand die hierop een antwoord kan geven?

groetjes
  • goedemorgen allemaal

ik heb even een vraagje ik ben elke ochtend ruim een kwartier nodig om in te loggen, hij blijft maar laden hebben meerdere van jullie hier ook last van.

groetjes patricia

goedemorgen allemaal

ik heb even een vraagje ik ben elke ochtend ruim een kwartier nodig om in te loggen, hij blijft maar laden hebben meerdere van jullie hier ook last van.

groetjes patricia
    Het kost bij mij wel wat tijd, maar binnen 30 seconden staat alles klaar voor gebruik

goedemorgen allemaal

groetjes patricia
    Het kost bij mij wel wat tijd, maar binnen 30 seconden staat alles klaar voor gebruik
    Misschien wanneer je de geschiedenis opschoont  dat het sneller gaat? En dan vanaf het begin.

•   
    goedemorgen allemaal

groetjes patricia
    Misschien wanneer je de geschiedenis opschoont  dat het sneller gaat? En dan vanaf het begin.

heb ik allemaal al gedaan en dat helpt helaas niet nu kom ik er weer niet op na een tijd proberen.

•   
    goedemorgen allemaal

groetjes patricia

heb ik allemaal al gedaan en dat helpt helaas niet nu kom ik er weer niet op na een tijd proberen.

goedemorgen allemaal

groetjes patricia

Jammer en heel vervelend, welke browser gebruik je, ik gebruik zelf chrome + htlm
  • Heb hetzelfde als Patricia met chrome + flash op pc windows 10 bij mij helpt het soms om bij niet laden een tweede tab te openen en opnieuw in te loggen.Krijg ook dat vergroten van chat niet werkt lege chat alle bolletjes groen het snelst op te lossen bij functie voor meerdere spelers dan coöperaite aan klikken
  •   
    goedemorgen allemaal

groetjes patricia

Jammer en heel vervelend, welke browser gebruik je, ik gebruik zelf chrome + htlm

chrome en flash misschien moet ik het eens proberen om hem op html te zetten

• Heb hetzelfde als Patricia met chrome + flash op pc windows 10 bij mij helpt het soms om bij niet laden een tweede tab te openen en opnieuw in te loggen.Krijg ook dat vergroten van chat niet werkt lege chat alle bolletjes groen het snelst op te lossen bij functie voor meerdere spelers dan coöperaite aan klikken

oke dat zou ik eens kunnen proberen om een tweede tab blad te openen en ik zit ook op flash misschien een html proberen
  • elia2012 (NL1)elia2012 (NL1) NL1 Posts: 12
    Ik heb 90 goudvissen in de kom, maar er worden maar 75punten per seconde gerekend. Hoe komt dit?
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Na een bepaald aantal goudvissen is het aantal punten per seconde niet meer 1 op 1 met het aantal in de kom.
    Extra vissen levert wel meer punten per seconde op maar niet meer 1 punt per vis.
  •   
    goedemorgen allemaal

groetjes patricia

dank je wel voor de tip ik heb hem nu op html gezet en vandaag al 2 keer zonder problemen kunnen inloggen.
  • cat (NL1)cat (NL1) NL1 Posts: 4
    Er komt geen goud bijgeschreven.Ben level hoger gegaan maar er komt helemaal geen goud bij.
  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    edited 16.01.2019
    De landschapsarchitecte geeft geen extra tevredenheid bij het verbeteren van de deco`s. Meer mensen die dit gemerkt hebben? 

Edit: Na opnieuw opstarten is het er wel bij!!

• Bij een Upgrade op het dorp staat BF niet meer toe dat de voorzitter of de plaatsvervangers onmiddellijk de Up kunnen starten. Alleen met toestemming van meerdere leden is dit nu nog mogelijk. Is dit een (tijdelijke) bug in BF of is dit voorrecht voor voorzitters en plaatsvervangers verwijderd?
This discussion has been closed.