Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server

Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!

Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.

And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.

So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1206244

Comments

• Iemand enig idee wat het nut is van de decoratie valley?
  • De decoratie vallei heeft eigenlijk niet veel nut je kunt het als een verlengde van je opslag zien.
    Andere spelers kunnen jou deco daar bewonderen je kunt ze daar laten staan en eventueel uppen .
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Alle spelers en speelsters van BF prettige feestdagen gewenst
  • edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23
    Wat het met het geld gaat gaat wat anders dan het welke in het bezit moet zijn van het ras. de lucht stappers drinken het weg en met een dure auto van vakantie is het ook weg er word al genoeg betutteld mag je dannt nog zelf weten wat je met je doet. Het is niet 1 coop die kampioenschap has bedorven maar de introductie van degraderen en de komst van het rad en school.Spelmakers sterven zo belangrijk stellen in balans dat het er echt hard aan mee anders hoeft te zijn. goud in je leven niet handhaving Waarmee je kunt tot de conclusie komen dat ook in andere coöp's (lees grote) Veel rad draaiers zitten. :-))
    Dat ben ik met je ooit, ik draai zelf niet aan het rad voor alle zaadjes, harkjes en humus, en het leven dat het niet zou doen doen (1 miljoen repu punten voor die 800 keer draaien ofzo haha). Het memospel is echt een dooddoener en er is heel leuk om te zeggen over de inzet en de toewijding. Dus zonder memo en het rad zou het CK zijn geweldig.
    Het is niet dat het allerbeste van de CK is die heel goed is in veel spellen die je het beste kunt genieten met vrienden en familie zonder dat je verplicht bent om te spelen.

Ik wens iedereen alvast fijne feestdagen en een sprankelende jaarwisseling. 

Wat het met het geld gaat gaat wat anders dan het welke in het bezit moet zijn van het ras. de lucht stappers drinken het weg en met een dure auto van vakantie is het ook weg er word al genoeg betutteld mag je dannt nog zelf weten wat je met je doet. Het is niet 1 coop die kampioenschap has bedorven maar de introductie van degraderen en de komst van het rad en school.Spelmakers sterven zo belangrijk stellen in balans dat het er echt hard aan mee anders hoeft te zijn. goud in je leven niet handhaving Waarmee je kunt tot de conclusie komen dat ook in andere coöp's (lees grote) Veel rad draaiers zitten. :-))
    Dat ben ik met je ooit, ik draai zelf niet aan het rad voor alle zaadjes, harkjes en humus, en het leven dat het niet zou doen doen (1 miljoen repu punten voor die 800 keer draaien ofzo haha). Het memospel is echt een dooddoener en er is heel leuk om te zeggen over de inzet en de toewijding. Dus zonder memo en het rad zou het CK zijn geweldig.
    Het is niet dat het allerbeste van de CK is die heel goed is in veel spellen die je het beste kunt genieten met vrienden en familie zonder dat je verplicht bent om te spelen.

Ik wens iedereen alvast fijne feestdagen en een sprankelende jaarwisseling. 

• edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23
    edited 26.12.2018
    hoi hoi
    heeft iedereen fijne dagen gehad ik hoop het wel
    de CK zit er bijna op
    ik hoop dat BF naar ons heeft geluisterd 
    en Ck zonder mamory van rad
    zo dat het weer een eerlijke concurentie word 
    tussen de coops
  • farmerjohn 22 (US1)farmerjohn 22 (US1) US1 Posts: 37,770
    edited 26.12.2018
    Wilt u de spelers op NL1 laten weten dat er een fout zit in Santa's Workshop op de servers US1, AU1 en GB1, die 240 goud uit uw account halen door deze te openen.  :( Kan iemand me vertellen of het hetzelfde doet op je server, zodat ik het kan melden? Dank je.

https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/4013039/#Comment_4013039

• grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Merry Christmas to you and yes, the Santa's Workshop bug has reared it's ugly head on the NL1 server as well. I posted about it on the English thread and I can't imagine I'm the only one affected.
    Just clicking on the workshop takes the gold :/

NL: Yep, de bug doet zich ook op de NL1 server voor, alleen al op de Werkplaats van de Kerstman klikken kan je 240 goud kosten.
  • farmerjohn 22 (US1)farmerjohn 22 (US1) US1 Posts: 37,770
    edited 26.12.2018
    Merry Christmas to you and yes, the Santa's Workshop bug has reared it's ugly head on the NL1 server as well. I posted about it on the English thread and I can't imagine I'm the only one affected.

NL: Yep, de bug doet zich ook op de NL1 server voor, alleen al op de Werkplaats van de Kerstman klikken kan je 240 goud kosten.
    @grrr (NL1) Bedankt, grrr.  :)  ik heb je bericht niet gezien en ik ben blij dat onze Nederlandse spelers zich er nu van bewust zijn.  Merry Christmas ook voor jou.  o:)
  • Yahoo2013 (NL1)Yahoo2013 (NL1) NL1 Posts: 67
    edited 27.12.2018

Ik wens iedereen een fijne feest dagen en een gezond 2019.

Hoop dat CK voor volgend jaar beter gaat dan gratis (goud) rp punten te verdienen.

O ja, hoe hij of zij dat doet? We spreken allemaal over hetzelfde persoon B) 

Kijk maar eens naar YouTube hoe ze het doen :D

We staken nu tegen dat ene speler, die in alle CK evenementen roet had gegooid. Toch ?

Misschien doet zij of hij iets nuttigs, om tegen de grote jongens te spelen :D:D

We weten allemaal heel goed, als dat persoon het veld opruimt dan komen de anderen weer in het veld.

Die doen niets met CK, alleen maar Jap school en Rad draaien.

Eigenlijk moet BF Jap School (Shinkei-Suijakuschool) evenement apart houden dan CK !!

Post edited by Yahoo2013 (NL1) on
  • weet je wat eerlijk zou zijn :))
    dat alle coops die nu op nul zijn blijven staan terug gezet worden naar de beginnersklasse, ze hebben immers niks uitgevoerd om iets te verdienen dit ck, zelfs niet de moeite genomen om aan het rad te draaien of om school te spelen. ;D
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    weet je wat eerlijk zou zijn :))
    dat alle coops die nu op nul zijn blijven staan terug gezet worden naar de beginnersklasse, ze hebben immers niks uitgevoerd om iets te verdienen dit ck, zelfs niet de moeite genomen om aan het rad te draaien of om school te spelen. ;D
    Heb jij dan helemaal niet begrepen dat het er juist om ging om helemaal geen punten te halen? Wanneer er aan het rad gedraaid zou worden of de school doen komen er ook punten.

Ik heb niets met de japanse school en af en toe aan het rad draaien is niets mis mee, maar de punten die ik en mijn medespelers halen worden wel met missies gedaan.

Verder ga ik eens op youtube kijken voor de aardigheid en hoop dit nooit weer mee te hoeven maken.

Het was wel lekker om geen missies te spelen , nu tijd gehad om mijn boerderijen wat te fatsoeneren.
    Maar leuk is wat anders, geef mij maar missies en dan zonder poespas erbij, eens zien wie het verste komt.

Ook de grootste coops zijn ooit klein begonnen net als iedereen dat moet je ook niet vergeten. Door hard werken aan je farm en veel missies spelen is het voor iedereen weggelegd en spelen in een goede coop is belangrijk, je leert van elkaar en kan elkaar helpen.

Verder nogmaals een goed 2019 en een frisse start?

groetjes  <3<3💖💖💖💖
  • Er staat ook een knipoog aan het eind van het bericht :smiley: . Dat zal niet voor niks zijn geweest :)

En iedereen succes in 2019! 
  • Er staat ook een knipoog aan het eind van het bericht :smiley: . Dat zal niet voor niks zijn geweest :)

idd stefan :):wink:
  • ik ben blij dat het fhw begint! tis goed visweer ze bijten lekker!  o:);):)
  • visboer (NL1)visboer (NL1) NL1 Posts: 39
    fantastisch zo'n gesprek met jezelf
    Er staat ook een knipoog aan het eind van het bericht :smiley: . Dat zal niet voor niks zijn geweest :)

idd stefan :):wink:
    ik heb geen knipoogje gezien, hoe het ook zei, ik hoop dat het nu klaar is  <3<3<3<3
    over het vissen, ja heerlijk om te doen maar volgens de kalender 4 dagen maar worden nu 2 dagen voor gegeven?
  • Ronaldy (NL1)Ronaldy (NL1) NL1 Posts: 14
    Ik ben nu wel benieuwd of de 4 coops in goud die op 0 zijn blijven staan niet zijn gedegradeerd. Want in dat geval neem ik aan dat er ook geen coops uit zilver zijn gepromoveerd. Dat zou wat mij betreft wel zo mooi zijn.
    In zilver is het misgelopen. Onze coop heeft helaas paar schamele punten gehaald. 1 foutje van een speler en 1 gratis toedeling door het systeem. Een bug dus. We hebben dit foutje niet goed kunnen maken omdat onze vz plots vertrok en de nieuwe door hem aangestelde zich niet wilde vertonen voor actie (tijdelijk verwijderen spelers met puntjes)
    Op 0 blijven staan is eigenlijk moeilijker dan punten behalen en zou dus beloond moeten worden ipv bestraft :-P
    Maar goed, ik bied mijn oprechte excuses aan aan de 2 andere coops uit zilver die het wel is gelukt op 0 te blijven staan. Door onze punten zijn ze gedegradeerd en dat was nooit onze bedoeling.
    Hieruit valt wel af te leiden dat dit gebeuren nogal wat onrust teweeg heeft gebracht. Dat verwijt ik BF  omdat die NIETS van zich hebben laten horen wat betreft deze kwestie.
    Overigens, die cheat op Utube werkt niet hoor. Is al lang en breed gecheckt.

Ik ga maar eens vissen denk ik. Dat is lekker rustig en kun je mooi nadenken.
    Nogmaals excuses aan de 2 andere coops uit zilver, mede namens het overgrote deel van onze spelers (overigens heten we nu Geen CK 3  en kunnen we die naam niet meer veranderen in de oorspronkelijke Donia Plaza omdat we geen vz hebben)
    Wat een zooitje eigenlijk he.

Ik ga wat haringen vangen, die smaken lekker en draaien lekker lang in de HW :-P
  • Geen ck 3 had best op 0 kunnen blijven de spelers met punten hadden zelf even uit de coop kunnen stappen genoeg waarnemers zo te zien om ze er daarna weer in te laten.Als de nieuwe voorzitter online komt kan zij voor 2000 goud de naam weer herstellen..Met vis HW is er iets mis gegaan en is een korte gestart op dit moment kunnen ze hier niks aan doen.

• Didi (NL1)Didi (NL1) NL1 Posts: 29

I can confirm that it's also happening on my farm, i don't know how many gold it took, but I saw that it went from 62??? to 61031
    @Margaretha
    Je zou toch wat beter moeten lezen.
    Als een speelster op vakantie is (en niemand haar ww heeft) en toch ineens 20.000 (of waren het 25.000?) heeft/krijgt is er iets anders aan de hand....Ik denk BF actie omdat het elders ook gebeurd lijkt te zijn :-P

Ik ga weer lekker vissen. Niet alleen rustig maar ook lekker kort. Als het nu maar geen ondermaatse vis wordt B)
  • Best kans op ondermaatse  vis in je bericht staat niks over een speelster op vakantie klonk eerder als een wat slap verhaaltje en inderdaad als een zooitje
  • Yahoo2013 (NL1)Yahoo2013 (NL1) NL1 Posts: 67
    cookie2 (NL1) said:
    over het vissen, ja heerlijk om te doen maar volgens de kalender 4 dagen maar worden nu 2 dagen voor gegeven?

Wedden dat BF straks met zijn bekende BUGS verhalen komt.  B)

We zijn allemaal immers eraan gewend.

O ja, het enige BUGS dat hier is, dat is BF zelf. :D:D

• Vraagje, kan iemand vertellen hoe erfgoed van de Maya's precies werkt. Bij het vraagteken staat dat je professor james moet vinden maar wij weten niet hoe.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Professor James is een soort architect, maar dan voor handboeken. Hij is pas te gebruiken als je handboeken hebt van level 6, dan kun je bij hem handboeken level 7 (en 8 geloof ik) kopen.
    Als je nog niet zover bent, kun je hem niet vinden, het erfgoed van de Maya's zou dan ook niet te zien moeten zijn, maar soms duikt het per ongeluk toch op.
    Beste gamer,

Onderstaande mail rechtstreeks naar moderator Rowdy gestuurd. Ter info voor jullie.

Hi,

I'm wondering why we (about 200 gamers and most of the rest .is also interested) nothing hear from BF concerning the questions asked about japanese school and Wheel of fortune in relation to a particularly player an de Coop challenge.
    Last CC was a disaster of course, because there was a boycot hoping that we finally get the vision of BF on this problem and that there would be taken action.
    The questions about this item came from many players from different coops. So I expect that BF takes this problem seriously, according to what they always propagate: players and there opinions are important (see also het regulrly enquete from BF)
    Support has sent the problems and visions about this to the gaming team, more than 2 weeks ago…..

Meanwhile there have arised problems in several coops by this. Maybe I am naive, but this cannot be the purpose of BF.

Randy I hope to hear from you about this item soon. I will ask you to answer on the forum so other players can see what the reaction is. I will copy this also on the forum

Yeah!  happy New Year B)
  • RowdyRac (FormerMod)RowdyRac (FormerMod) Guest Posts: 1,250
    I will post my answer here too, even though this issue has been discussed at length before and there is nothing new to add:

Quite a lot of those 200 gamers you mention have already received an answer regarding the player you mention.  It has been an ongoing discussion/problem in the Dutch thread for more than 2 or 3 months, as well as in PM's with the moderators and CM's. 
    You posted something in the Dutch thread recently about the moderators not informing GGS of your wishes, opinions and problems  -  I wonder how you are able to know this ?  
    Because you are quite wrong. 

For example, regarding this issue with this player that seems to upset so many. 
    It was "taken seriously" long before you (Ronaldy) started asking questions.  We have made them aware of it months ago already.  
    They have investigated and up to this point have decided not to do anything further about it. There is no "hacking" or cheating involved. This is how she chooses to play the game.

May I ask what exactly you are wanting to know or is expecting GGS to say about the matter ?
  • Het lijkt mij dat iedereen zo zachtjes aan zijn mening hier over  gegeven heeft en dat het tijd word om hier een punt achter te zetten .Het spel mechanisme geeft verschillende mogelijkheden op welke manier je wil spelen en daar kun je het mee eens of oneens zijn je speelt dit op basis van vrijwilligheid je moet niks.Wat ik eventueel van de spel makers van GGS  verwacht is kijken of de Japanse school niet een te grote invloed heeft op de einduitslag van coop kampioenschap
    Vraagje; wij willen een fabriek uppen maar het lukt niet. Zijn er meer met dit probleem?
    groetjes
  • Ja dit is een bug met stemmen lukt het wel
This discussion has been closed.