Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server

Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!

Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.

And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.

So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1204244

Comments

• FastSylvia (NL1)FastSylvia (NL1) NL1 Posts: 102
    Je haalt als vergelijk het gokken met de oudejaarsloterij en pokeren aan, en dat is nu precies wat er bedoeld word, dit is geen gokspel maar een tactisch boerenspel. Enkel het rad en memo zonder missies spelen moet je eigenlijk nooit de kans geven om zo hoog te kunnen eindigen, het is een toevoeging aan het spel en nu bepaalt het de uitslag. 

• Je haalt als vergelijk het gokken met de oudejaarsloterij en pokeren aan, en dat is nu precies wat er bedoeld word, dit is geen gokspel maar een tactisch boerenspel. Enkel het rad en memo zonder missies spelen moet je eigenlijk nooit de kans geven om zo hoog te kunnen eindigen, het is een toevoeging aan het spel en nu bepaalt het de uitslag. 

maar het is wel zo dus onderdeel van het spel. deal ermee!!!
  • Je haalt als vergelijk het gokken met de oudejaarsloterij en pokeren aan, en dat is nu precies wat er bedoeld word, dit is geen gokspel maar een tactisch boerenspel. Enkel het rad en memo zonder missies spelen moet je eigenlijk nooit de kans geven om zo hoog te kunnen eindigen, het is een toevoeging aan het spel en nu bepaalt het de uitslag. 

en sorry maar je leest niet wat ik schrijf, maar haalt eruit waar jij iets mee kan. ;)
     1 pokeren is van origine ook geen gokspel maar een tactisch kaartspel 
     2 heb ik niks met de staatsloterij vergeleken, mijn woorden waren wat als ik win met de loterij en besluit om met dat geld hier goud te kopen, word ik dan ook geboycot 
     3 rad van fortuin is wel degelijk een gokspel en zo ook bedoeld tis aan ieder voor zich hoeveel ze daar in willen steken 
    4 jij kan het tactisch spel noemen wat je wilt, maar de insteek van de maker is toch echt om er schat hemeltje rijk mee te worden of jij dat nu leuk vind of niet. dat is met elk online spel zo van BF tot farmerama en van mindcraft to sims. 
    5 heb je er over nagedacht dat dit bewust door BF gedaan word en dat hier geen *normaal persoon* achter steekt en het niks van doen heeft met gokverslaving of wat dan ook.
    6 ik ben benieuwd of jullie het allemaal nog zo menen met het ck of dat jullie toch ook niet echt van plan zijn om je hierdoor te laten degraderen naar zilver
    7 als je begint te schreeuwen zorg dan dat je je argumenten ook daadwerkelijk kunt onderbouwen. 

al met al dit is een spel waar je geld in kunt stoppen, met als doel de zakken van de CEO te vullen, niks tactisch boerderij spel. wil je een tactisch boerderijspel spelen zonder gels adviseer ik je om farm frenzy te gaan spelen. 

dit gaat echt nergens over behalve om een paar mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

kijk er enorm naar uit om de grote monden volgende week wederom te zien verschijnen in de top 50 en in de gouden competitie. :)
  • edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23
    Hoe je het ook went of keert, dit spel gaat om het boeren en niet om het gokken op punten en daar is hier sprake van, missies worden door deze speler niet gespeeld, of zoals te lezen was: met een miniem resultaat.  80 miljoen reputatiepunten binnen 4 dagen op een level 130 boerderij is absurd! 
    Daarom het verzoek om het rad en memo uit het spel te halen zodat men enkel door het spelen van missies de reputatiepunten kan halen.

helemaal mee eens silvia
    het spelen word op deze manier niet leuk meer en wij als coops moeten nu hier iets aan doen
    iedereen heeft eigen keus tuurlijkom wel of niet mee te doen met de gele hesjes 22-12 maar mijn farmers staan er allemaal achter

• JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Je haalt als vergelijk het gokken met de oudejaarsloterij en pokeren aan, en dat is nu precies wat er bedoeld word, dit is geen gokspel maar een tactisch boerenspel. Enkel het rad en memo zonder missies spelen moet je eigenlijk nooit de kans geven om zo hoog te kunnen eindigen, het is een toevoeging aan het spel en nu bepaalt het de uitslag. 

en sorry maar je leest niet wat ik schrijf, maar haalt eruit waar jij iets mee kan. ;)
     2 heb ik niks met de staatsloterij vergeleken, mijn woorden waren wat als ik win met de loterij en besluit om met dat geld hier goud te kopen, word ik dan ook geboycot 
     3 rad van fortuin is wel degelijk een gokspel en zo ook bedoeld tis aan ieder voor zich hoeveel ze daar in willen steken 
    4 jij kan het tactisch spel noemen wat je wilt, maar de insteek van de maker is toch echt om er schat hemeltje rijk mee te worden of jij dat nu leuk vind of niet. dat is met elk online spel zo van BF tot farmerama en van mindcraft to sims. 
    5 heb je er over nagedacht dat dit bewust door BF gedaan word en dat hier geen *normaal persoon* achter steekt en het niks van doen heeft met gokverslaving of wat dan ook.
    6 ik ben benieuwd of jullie het allemaal nog zo menen met het ck of dat jullie toch ook niet echt van plan zijn om je hierdoor te laten degraderen naar zilver
    7 als je begint te schreeuwen zorg dan dat je je argumenten ook daadwerkelijk kunt onderbouwen. 

al met al dit is een spel waar je geld in kunt stoppen, met als doel de zakken van de CEO te vullen, niks tactisch boerderij spel. wil je een tactisch boerderijspel spelen zonder gels adviseer ik je om farm frenzy te gaan spelen. 

dit gaat echt nergens over behalve om een paar mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

kijk er enorm naar uit om de grote monden volgende week wederom te zien verschijnen in de top 50 en in de gouden competitie. :)
    Op punt 5 terug te komen, er is idd al vaker gesuggereerd dat BF erachter zou zitten. Kan zijn natuurlijk, ik zie ook wel dat er bij de grotere coops veel ingezet wordt om toch in die top 3 te blijven. Ik kan me bijna niet voorstellen dat BF als undercover is gegaan, mede omdat het volgens mij een averechtse werking heeft.
    Wel is er in het forum weer leven gekomen en het is leuk om zoveel meningen te zien omtrent deze ontwikkeling.  En natuurlijk is het zo dat wie altijd hoog staat, laag zal vallen. Wat de essentie hiervan is; het gaat om de manier waarop er gewonnen wordt. En eerlijk gezegd krijg ik nu toch het idee dat we door bepaalde mensen, mag geen namen noemen, behoorlijk gemanipuleerd worden.  Ik zal solidair zijn met de coop, daarvoor maak ik er deel van uit. 
    Wat betreft het rad en memory, ik roep al lang laten ze dat eens achterwege laten en dan eens zien hoever we allemaal komen. 

Het moet niet zo zijn dat je onenigheid krijgt in je coop want dat ligt ook een beetje op de loer.
    We zullen zien hoe dit af gaat lopen.
    Alvast fijne feestdagen geniet van een rustige kerst wat het farmen betreft en dat 2019 mooie dingen mag brengen in deze onrustige periode. \/ vrede op de boerderijen, ;-))

Op punt 5 terug te komen, er is idd al vaker gesuggereerd dat BF erachter zou zitten. Kan zijn natuurlijk, ik zie ook wel dat er bij de grotere coops veel ingezet wordt om toch in die top 3 te blijven. Ik kan me bijna niet voorstellen dat BF als undercover is gegaan, mede omdat het volgens mij een averechtse werking heeft.
    Wel is er in het forum weer leven gekomen en het is leuk om zoveel meningen te zien omtrent deze ontwikkeling.  En natuurlijk is het zo dat wie altijd hoog staat, laag zal vallen. Wat de essentie hiervan is; het gaat om de manier waarop er gewonnen wordt. En eerlijk gezegd krijg ik nu toch het idee dat we door bepaalde mensen, mag geen namen noemen, behoorlijk gemanipuleerd worden.  Ik zal solidair zijn met de coop, daarvoor maak ik er deel van uit. 
    Wat betreft het rad en memory, ik roep al lang laten ze dat eens achterwege laten en dan eens zien hoever we allemaal komen. 

Het moet niet zo zijn dat je onenigheid krijgt in je coop want dat ligt ook een beetje op de loer.
    We zullen zien hoe dit af gaat lopen.
    Alvast fijne feestdagen geniet van een rustige kerst wat het farmen betreft en dat 2019 mooie dingen mag brengen in deze onrustige periode. \/ vrede op de boerderijen, ;-))
    same to you :)

• zendy (NL1)zendy (NL1) NL1 Posts: 14
    Hoi, even iets anders.
    Geen kerstevent dit jaar  :(:/:s
    Wat is dit nou, keek er het hele jaar naar uit.
    Ik zit er al dagen op te wachten maar het komt gewoon niet meer.
    Het was 1 van de dingen die co-ops dichter bij elkaar bracht.
    Daar moeten we wat meer aandacht aan besteden.

• veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Rond de hele heisa rond speler/speelster X mogen we wel niet uit het oog verliezen wat de oorspronkelijke bedoeling van CK is. Het behalen van RP's door het SPELEN VAN MISSIES IN COOPVERBAND en daaruit volgt een klassement. Deze basisregel wordt hier volkomen genegeerd, integendeel wordt herschapen tot een reden om geen CK's meer te spelen of het nu grote of kleinere coops (zijn nu klein mss maar kunnen in de toekomst ook uitgroeien tot grote,sterke coops) treft want dit heeft niets te maken met coopsamenwerking (op welke manier ook) of missies spelen
    Hoi, even iets anders.
    Geen kerstevent dit jaar  :(:/:s
    Wat is dit nou, keek er het hele jaar naar uit.
    Ik zit er al dagen op te wachten maar het komt gewoon niet meer.
    Het was 1 van de dingen die co-ops dichter bij elkaar bracht.
    Daar moeten we wat meer aandacht aan besteden.

nou Zendy daar hebben wij dus ook naar uitgekeken. maar uit de feedbacks  is gebleken dat er te veel onenigheid in de coops ontstond omdat de 1 alles en de ander niets deed.( hm CK?)
    Wij hebben er altijd veel plezier in gehad en nu hebben we alleen die stomme kerstmanwerkplaats wat mij betreft, weg ermee.
    veh (NL1) said:
    Rond de hele heisa rond speler/speelster X mogen we wel niet uit het oog verliezen wat de oorspronkelijke bedoeling van CK is. Het behalen van RP's door het SPELEN VAN MISSIES IN COOPVERBAND en daaruit volgt een klassement. Deze basisregel wordt hier volkomen genegeerd, integendeel wordt herschapen tot een reden om geen CK's meer te spelen of het nu grote of kleinere coops (zijn nu klein mss maar kunnen in de toekomst ook uitgroeien tot grote,sterke coops) treft want dit heeft niets te maken met coopsamenwerking (op welke manier ook) of missies spelen
    veh (NL1) said:
    veh (NL1) said:
    veh (NL1) said:
    veh, in januari zijn we alles weer vergeten, zo aan het eind van het jaar zijn we na alle, teveel, CKs, HWer enz. een beetje opgebrand. Er wordt steeds geroepen ( feedback?)  minder van dit alles , waar wij trouwens al wel aan mee doen. Maar ja daar wordt dus geen gehoor aan gegeven.
    Maar we gaan gewoon door van zilver naar goud en visa versa.  
    Want we willen natuurlijk wel alles hebben he? hahaha
    wat zijn er toch zielige mensen
    die snel alle coops die nu geen ck heten
    snel een 1 mans coop van maakt
    want denk je er mee te berijken zijn zo veel leuke andere namen dus
    zonde van je goud    >:)>:)
    ja idd ven
    wij hebben ook het jojo efect maar
    de kadootjes zijn lekker
    en  volgend jaar gaan we er weer voor als bf
    naar ons luistert
    ik wil vanaf hier
    alle farmers een fijne feestdagen wensen
    en een gezond 2019 :):)
    wat zijn er toch zielige mensen
    die snel alle coops die nu geen ck heten
    snel een 1 mans coop van maakt
    want denk je er mee te berijken zijn zo veel leuke andere namen dus
    zonde van je goud    >:)>:)
    Kan ook een form van protest zijn Edith  en tja whats in a name?
  • maikel (NL1)maikel (NL1) NL1 Posts: 13
    veh (NL1) said:
    precies
    en daarom hoort de japanse school en het rad niet thuis in dit spel en al zeker niet met de belachelijk hoge prijs aan reputatiepunten voor een 1ste plek
    als bf dat al eens veranderde en de prijzen van andere events verbeterde..........
    Edithroos, allereerst bedankt voor je wensen en ik wens jou ook nog veel plezier in het spel en gezellige feestdagen maar wil toch ff opmerken dat ik alle farms die niet  "GEEN CK" noemen, zeker niet bestempel als eenmanscoop. Ik zinspeel hier op 1 coop die een aantal (miniem weliswaar) leden heeft (ik vermoed dat het voor de schone schijn is) maar waar slechts 1 speler/speelster resultaat haalt zonder 1 serieuze missie te spelen
  • Iemand enig idee wanneer het CHWE begint?
    En iedereen ook fijne feestdagen uiteraard! :)
    kreeg zojuist een mailtje toegestuurd, onze oorspronkelijke coopnamen (van hen die hun naam veranderd hebben in GeenCK) zijn ingepikt  daar een aantal spelers die een 1 manscoop zijn. Hoe belachelijk kun je zijn, ben je er niet mee akkoord oke maar we zijn toch geen klein kinderen. voor 1 keer dat er een start is voor sillidariteit is het laag om het zo te willen te breken maar heb zo vermoeden wie er achter zit
    veh (NL1) said:
    kreeg zojuist een mailtje toegestuurd, onze oorspronkelijke coopnamen (van hen die hun naam veranderd hebben in GeenCK) zijn ingepikt  daar een aantal spelers die een 1 manscoop zijn. Hoe belachelijk kun je zijn, ben je er niet mee akkoord oke maar we zijn toch geen klein kinderen. voor 1 keer dat er een start is voor sillidariteit is het laag om het zo te willen te breken maar heb zo vermoeden wie er achter zit
    Dat bedoelde Edith dus Veh
    Ik hoop dat het mensen zijn uit de betrokkene coops die het gedaan hebben om hun naam veilig te stellen, (is nu bij ons gebeurd) zo niet blijf ik bij mijn vorige post maar snapte na het gekregen mailtje wat Edith bedoelde. Heb haar uit onwetendheid dus verkeerd begrepen.
  • Ronaldy (NL1)Ronaldy (NL1) NL1 Posts: 14
    Kijk nou

Ik mag en kan nog posten :-))))))))))
    Via de support heb ik 2 medewerkers zodanig "bestookt" dat ze melding hebben gemaakt aan "onderzoeksbureau" whatever that may be.
    Tevens heb ik ze gewezen op het juridische aspect, dat een andere speler eerder ook al aanhaalde: Nederlandse wetgeving die orginaties verplicht in de gaten te houden dat er geen ernstige gokverslavingen ontstaan.

Het rad is zo n fenomeen dat daaronder valt want de uitkomst van een draai is niet tevoren bekend en je weet dus niet of het oplevert wat je wilt. Dat heeft in Nederlands juridische termen gokken. In bepaalde mate mag dat by law, maar deze speelster heeft inmiddels minimaal 6000 euro in 2018 uitgegeven. Dat is meer dan "met mate " :-)
    Er lijkt wel een soortement einde te zijn gekomen aan reacties die alleen maar verwijzen naar de voorwaarden. We zijn 1 stapje verder , maar ja   en toen ..Het doorzetten van mijn reacties (en van anderen) naar het gaming team en naar de juridische afdeling is meer dan tot nu toe....

In ieder geval doet onze coop volgende keer niet mee met CK  zo ook ik niet Wel speel ik zelf elke dag een missie van 500 stuks voor mijn dagelijkse beloning. 
    veh (NL1) said:
    Ik hoop dat het mensen zijn uit de betrokkene coops die het gedaan hebben om hun naam veilig te stellen, (is nu bij ons gebeurd) zo niet blijf ik bij mijn vorige post maar snapte na het gekregen mailtje wat Edith bedoelde. Heb haar uit onwetendheid dus verkeerd begrepen.

veh (NL1) said:
    veh (NL1) said:
    veh (NL1) said:
    veh (NL1) said:
    veh, in januari zijn we alles weer vergeten, zo aan het eind van het jaar zijn we na alle, teveel, CKs, HWer enz. een beetje opgebrand. Er wordt steeds geroepen ( feedback?)  minder van dit alles , waar wij trouwens al wel aan mee doen. Maar ja daar wordt dus geen gehoor aan gegeven.
    Maar we gaan gewoon door van zilver naar goud en visa versa.  
    Want we willen natuurlijk wel alles hebben he? hahaha
    maakt niet uit mischien was ik niet duidelijk
    Mijn bijdrage van een paar uur geleden is verwijderd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik blijk geboycot te worden door een moderator????
    en dat vanwege  ?????? en zonder kennisgeving ?????
  • @Ronaldy (NL1)

Nothing has been removed from this thread today. And we never remove anything without informing the poster anyway.

You have 4 posts on this page alone, one about 4 hours ago, then one 7 minutes later, then another 2 about an hour ago. 

Have you checked your Draft folder ?  People sometimes forget to press "Post Comment" and then the post still waits in the Draft folder:

• Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    edited 20.12.2018

Van eug 1

Misschien moet ik anders binnenkort maar eens een oproep gaan doen om alle spelers die geen goud kopen te gaan boycotten. Zij profiteren immers van alle Euro's die door andere, wel goudkopende, spelers worden geïnvesteerd.

Doe dit maar niet eug 1, anders heb ik al die jaren geen goud, maar wel veel tijd in dit spel geinvesteerd om zover te komen als ik nu ben. Een ieder is vrij om goud te kopen.. Je hebt het netjes uitgelegd  Eug.
    Ik wens iedereen fijne feestdagen toe met veel plezier in het spel met of zonder goud.

Afbeeldingsresultaat voor nice animated picture with merry christmas
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434

Van eug 1

Misschien moet ik anders binnenkort maar eens een oproep gaan doen om alle spelers die geen goud kopen te gaan boycotten. Zij profiteren immers van alle Euro's die door andere, wel goudkopende, spelers worden geïnvesteerd.

Doe dit maar niet eug 1, anders heb ik al die jaren geen goud, maar wel veel tijd in dit spel geinvesteerd om zover te komen als ik nu ben. Een ieder is vrij om goud te kopen.. Je hebt het netjes uitgelegd  Eug.
    Ik wens iedereen fijne feestdagen toe met veel plezier in het spel met of zonder goud.

Afbeeldingsresultaat voor nice animated picture with merry christmas
    Ik bedoelde het enigszins sarcastisch. Ik ga de oproep niet doen, maar probeerde er mee aan te tonen waar de vele eerdere schrijvers in dit forum mee bezig waren/zijn. 
    Ook voor jou een paar hele goede feestdagen en vele goede oogsten in het nieuwe jaar.
    Ik wil nog 1 x iets hierover kwijt. Ja ik heb ook verschillende keren mijn ongenoegen geuit over speler X en heb er zelfs een week voor achter de tralies moeten zitten ( waar was iedereen? )
    Uiteindelijk had ik het achter mij gelaten en me erbij neergelegd hoe er gespeeld wordt.

Dan ineens wordt er een oproep gedaan tot het boycotten van het kerst CK, coopnamen worden veranderd en ja je wordt er weer in meegezogen omdat ik solidair wil zijn met de coop.

Zoals ik het nu zie zijn er maar 2 grote coops voor wie het "gevaar "dreigt om van plaats 1 en 2 gestoten te worden.

Van degene die dit alles heeft opgezet heb ik hier op het forum nog niet 1 x een commentaar kunnen lezen, die houdt zich wel gedeisd, zodat, wanneer dit allemaal zou lukken, de 1e plaats gegarandeerd blijft.

Op zich is voor mij de gedachte aan een rustige kerst zonder CK helemaal te gek, voor een ander kan het een optie zijn om ook eens goed te kunnen scoren, dus een win/win situatie.

Laat ieder maar doen wat die wil, ik heb besloten om mij er niet meer druk over te maken omdat er ook nog een wereld buiten BF bestaat.

En wanneer GGS besluit dat het allemaal genoeg is geweest en er geen geld meer binnenkomt om goud te kopen,....1 druk op de knop.. en weg zijn alle boerderijen waar we in principe al jaren aan werken om het te krijgen zoals het nu is, het plezier om samen in een coop ergens naar toe te werken en soms ook de frustraties, maar mensen , dat is het leven!!!

AMEN, ;--))

kijk dat er spelers zij die geen goud kopen vind ik heel normaal
    je kan niet bij andere in de beurs kijken 
    en er zijn ook spelers die het op eigen kracht willen doen

This discussion has been closed.