Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1229244

Comments

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310

    Helaas weggegooide muntjes ben ik bang, alle "tijdelijke farm dollars" verdwijnen na het eindigen van die boerderij (omgezet in tickets, schelpen enz.) dus je kunt geen eilanddollars op voorraad hebben.
    Er staan meer van die loze aanbiedingen in, voor tijdelijke farm voer enz., die hebben dus alleen nut als de betreffende boerderij loopt.


    Hoi, ik dacht al zoiets, het waren niet zoveel geluksmuntjes, laat ze die dingen er dan uitlaten die niet in de opslag kunnen,  bedankt voor je respons
  • Dag dag,
    Mijn hele snoepjesboerderij is verdwenen. Was dat maar een tijdelijke happening? 
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Dag dag,
    Mijn hele snoepjesboerderij is verdwenen. Was dat maar een tijdelijke happening?
    alle eilanden zijn tijdelijk. gemiddeld 1 maand en dan alles weg en weer een nieuwe . als het snoep eiland er weer een x is ook alles opnieuw opbouwen
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Zo, ik kan weer niet in het spel, al verscheide keren geprobeerd van te herstarten. Weer een bug ofzo ?
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Ben nu opgestart maar de dorpsmarkt werkt langs geen kanten, nog iemand problemen mee ?
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Zoals al lange tijd werkt het bij niemand voor welke meter dan ook.
  • dorpsmarkt is in één woord: waardeloos! , na dat de dorpsmarkt is gestart is het spel niet vooruit te fikken.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Ondanks ik tijdje geleden een optimistische hoop had de traagheid, ten gevolge van dorpsmarkt, tegen dat ze een volgende zouden starten moet ik nu ook toegeven dat het spel extra traag geworden is. Zelfs 3x moeten opstarten voor ik ook maar iets kon zaaien op velden. Event op zich vind ik wel leuk maar de bijverschijnselen maken het uiterst irritant, hoop nog altijd dat ze het kunnen oplossen.
  • Hebben jullie ook problemen nu de dorpsmarkt weer is gestart. Kan niet oogsten en moeilijk in te loggen. 
    Baal ervan, het is elke keer hetzelfde,

  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Ik vrees het ergste
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    veh (NL1) said:
    Ondanks ik tijdje geleden een optimistische hoop had de traagheid, ten gevolge van dorpsmarkt, tegen dat ze een volgende zouden starten moet ik nu ook toegeven dat het spel extra traag geworden is. Zelfs 3x moeten opstarten voor ik ook maar iets kon zaaien op velden. Event op zich vind ik wel leuk maar de bijverschijnselen maken het uiterst irritant, hoop nog altijd dat ze het kunnen oplossen.
    We hopen al jaren op minder C-C,s en op meer afwisseling. ook hopen we dat het spel nu eens goed gerepareerd gaar worden,maar het zal wel bij hopen tegen beter weten in blijven. De enige hopen die er in het spel zijn,dat zijn de hopen ergernissen,foutmeldingen enz enz
  • Anja1960 (NL1)Anja1960 (NL1) NL1 Posts: 35
    Ook hier wederom problemen met inloggen, maar ook met oogsten. Het is altijd als de dorpsmarkt draait een crime om het spel te spelen. Zo jammer, want je kunt mij niet vertellen dat alleen de Nederlandse coops er last van hebben. Waarom niet eerst zorgen dat e.e.a. normaal draait en dan aanbieden.
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    Ook hier wederom problemen met inloggen, maar ook met oogsten. Het is altijd als de dorpsmarkt draait een crime om het spel te spelen. Zo jammer, want je kunt mij niet vertellen dat alleen de Nederlandse coops er last van hebben. Waarom niet eerst zorgen dat e.e.a. normaal draait en dan aanbieden.
    Op de INT server is het ook hopeloos. Ik kan niet eens inloggen,ben al 1.5 uur bezig
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Als ik me goed herinner was er maar 1 CK per maand toen ik met het spel startte en zo nu en dan eens een speciaal event. Wel een heleboel bugs. Veel van die bugs zijn ondertussen opgelost maar er is zo'n overvloed aan events gekomen die elkaar dikwijls 2-3 maal overlappen dat dit volgens mij vragen is om problemen aangezien men verschillende events niet op punt staan heeft. Wat ook zou kunnen is dat men de servers gewoon overbelast maar dat zou simpel op te lossen zijn door minder events te starten zoals vroeger maar probleem is dan wel dat er minder goud gaat gebruikt worden en daar draait het toch om. Problemen met events en zo een achterstand oplopen; de oplossing : snel ff een hoop goud er tegenaan en de kassa tikt weer aan. Dus problemen brengen geld in het laadje; waarom ze dan oplossen

  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    P.S. Er vertoefde hier toch een moderator rond die een  tijd terug heel behulpzaam was voor zover hij kon. Hebben ze hem eraf gegooid of is hij het ook beu geworden want al tijdje niets meer van gehoord

  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    veh (NL1) said:
    P.S. Er vertoefde hier toch een moderator rond die een  tijd terug heel behulpzaam was voor zover hij kon. Hebben ze hem eraf gegooid of is hij het ook beu geworden want al tijdje niets meer van gehoord
    Waarschijnlijk heeft hij de geest gegeven nadat hij het grote smoezenboek van GGS van voor tot achter en weer terug gebruikt had. 
    Je moet wel sterk in je schoenen staan om elke keer hetzelfde kulverhaaltje op te hangen dat de spelers het verkeerd zien. En het probleem absoluut niet bij GGS ligt >:)

  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    ben juist terug en moet zeggen dat ze, voor hun doen toch, tamelijk snel hebben ingegrepen; bij mij werkt alles terug normaal; er is dus toch nog hoop dat het goed zou kunnen komen wat het totaal pakket betreft, alleen zullen we nog dikwijls geduld moeten opbrengen vrees ik maar veel beter zoals nu dan een flauw excuus en niets doen.
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Het is idd goed aaangepakt.
  • RowdyRac (FormerMod)RowdyRac (FormerMod) Guest Posts: 1,250
    edited 25.02.2020
    @eug1 (NL1)
    @veh (NL1)

    There was a hot fix implemented on specific servers about 6pm CET last night to address the lag. 
    It sounds like things improved for you thereafter ?
    Is it still working better for you ?

    Er was gisteravond rond 18:00 uur  CET een hotfix geïmplementeerd op specifieke servers om de vertraging aan te pakken.
    Klinkt het als dingen daarna verbeterd voor u?
    Werkt het nog steeds beter voor u ?
    (Google Translate)
    Post edited by RowdyRac (FormerMod) on
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    RowdyRac said:
    @eug1 (NL1)
    @veh (NL1)

    There was a hot fix implemented on specific servers about 6pm CET last night to address the lag. 
    It sounds like things improved for you thereafter ?
    Is it still working better for you ?

    Er was gisteravond rond 18:00 uur  CET een hotfix geïmplementeerd op specifieke servers om de vertraging aan te pakken.
    Klinkt het als dingen daarna verbeterd voor u?
    Werkt het nog steeds beter voor u ?
    (Google Translate)
    Het werkt intussen veel beter na de hotfix.

  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Over de dorpsmarkt uitdagingen.

    Iemand in onze coöperatie start steeds een uitdaging dat voor ons onhaalbaar is. En communicatie is ook niet zijn sterkste kant. Nou had ik nog weinig ervaring met de dorpsmarkt uitdagingen en is het mij wel gelukt om er een te starten die ik voor 100% haal, maar mijn vraag is wat we verliezen als we zo'n uitdaging verliezen?

    Is het zonde om zomaar voor jan doedel een dorpsmarkt-uitdaging te starten?
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Ik waarschuw de leden van mijn coop altijd dat het opstarten van een uitdaging slechts aan een aantal mensen is voorbehouden. We hebben hier in het verleden veel leergeld voor betaald. Wie onbevoegd toch een uitdaging opstart zet ik direct uit de coop.
    Je verliest als coop op zich niets, in de zin dat je dingen kwijt raakt. Wel ga je een aantal beloningen mislopen, omdat je geen punten scoort voor het onhaalbare product.
    Overigens is mijn ervaring wel dat je, ook als je een hele foute opdracht hebt, je toch wel een aantal punten scoort. Dus helemaal voor niets is het niet.
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    edited 28.02.2020
    bedankt voor de reactie
    Post edited by wiggeltje (NL1) on
  • jabo (NL1)jabo (NL1) NL1 Posts: 1
    heb voor 19,95 euro goud gekocht met 32000 duizend goud deze zou verdubbeld worden (200 procent )  dus niet kreeg maar 32000 goud inplaats van 64000 goud ik noem dit afzetten dus en koop nooit wat weer mvgr jabo
  • RowdyRac (FormerMod)RowdyRac (FormerMod) Guest Posts: 1,250
    @jabo (NL1)

    Any problems with gold purchases (or losses) can only be dealt with by Support.
    You can open a ticket with them HERE.


    Google translation:  
    Problemen met goudaankopen (of verliezen) kunnen alleen door Support worden opgelost.
    Je kunt HIER een ticket met hen openen.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo , ik zou het fijn vinden dat ik in de bakkerij extra producten kan maken, i.p.v. 1 x appelflap gewoon 10 x of meer naar eigen keuze,

    groetjes
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, nog een verzoekje; kan benny wat vaker langs komen? we komen voortdurend puzzelstukjes tekort  :(
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Hallo   allemaal    de  school   blijft  hangen  hebben er  meer  mensen daar last van?
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Bedankt, Benny kwam laatst 3 x langs en de puzzels zijn weer aangevuld.

    Over de droom, weer een aanpassing op zich prima maar waarom moet het zo op het mini farmen gaan lijken en dat in een kort tijdbestek?

    Er wordt aangegeven dat het om gelijke kansen moet gaan? 

    Ik zou zeggen schaf het aankopen van goud daar af en wanneer er een klein coopje binnen een coop opgericht kan worden, realiseren met droomdollars.

    groet
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Wat mij betreft niet alleen daar hoor Cookie, mag overal geband worden zodat goud enkel kan gebruikt worden voor de farms zelf en niet om overwinningen te kopen in de events. Je kan dan idd een sterke farm vlugger uitbouwen maar eens dat gebeurd is (wat zeker niet snel-snel  gaat) strijd je met gelijke wapens. nu worden er bv een massa velden gekocht, oke is daar bijna onverslaanbaar maar als je dan kijkt dat diezelfde speler met een paar stallen tot 5-10 keer meer haalt dan iemand met 5 keer meer stallen is de fun er toch af zeker. (en kom nu niet met het fabeltje dat men hiervoor geen goud gebruikt maar wier want zulke massa's wier die er dan gebruikt worden kunnen enkel verkregen worden door ze te kopen met goud).
     Nog zo iets dat het spel grondig verziekt is dat bij elk event het rad rond dat thema draait. Zo wordt men, in bepaalde events, (sorry voor de uitdrukking) voor uren inspanning gewoon te "kakken" gezet door een speler die, in een kwartiertje, er een massa muntjes tegenaan gooit (de meeste daarvan weeral gekocht met goud).
    Heb het vroeger al eens geopperd, start gewoon met een competitie waar men goud mag gebruiken en een andere voor de gewone spelers die het voor het spel spelen. Inkomsten die dan verloren gaan door eventueel minder goudaankopen kunnen dan mss gerecupereerd worden door bv reclamepanelen bij events te plaatsen op een plaats zoals bv er ook een parking is maar dan voor sponsors.  
This discussion has been closed.