Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1140244

Comments

  • andredg (NL1)andredg (NL1) NL1 Posts: 35
    Hallo allen,

    Ik heb gisteren op mijn velden die randzaden geplant. Vandaag echter kan ik op een van mijn velden niet oogsten omdat de schuur vol zou zitten.

    Het is echter de eerste aan plant en oogst, en ik kan zien dat er nog ruimte in de schuur is.
    Hoe kan ik mijn veld oogsten?

    De melding is dat ik bamboe moet verkopen omdat de schuur vol zit, maar er is geen bamboe om te veropen, die moet ik eerst kunnen oogsten.

    Groet, Andre

  • andredg (NL1)andredg (NL1) NL1 Posts: 35
    Hier ben ik nogmaals,

    Ik heb de tip gevolgd om het reguliere product wat van te verkopen.
    En inderdaad nu kan ik wel oogsten.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.04.2017

    VOOR ZOVER MOGELIJK WORDT DEZE POST STEEDS BIJGEWERKT / AANGEVULD!!
    Afbeeldingsresultaat voor update gif

    Uiteraard zit er weer een ingebouwd truucje in die extra bepanting:

    ALLES wat jouw veld/weide/tuin op dat moment geproduceerd heeft, daar moet ruimte voor zijn in je voorraadschuren reguliere farms of het pakhuis Coop Dorp.
    - reguliere beplanting
    - borderbeplanting
    - bijproduct (klei, wit zand, steen)
    Zodra er van één van deze dingen teveel is, moet je dat eerst zien kwijt te raken, anders kun je op je velden niet verder. Alles zomaar verkopen is misschien niet zo lucratief als dat je het kwijt zou kunnen aan de buren die naar de markt komen, marktcontracten of recepten voor bakkerij, visrestaurant en bloemenshop. Maar dus ook om het dorp op te kunnen bouwen. Deze truuc is erop gebaseerd dat je in je haast om toch die velden/tuinen/weides z.s.m. vrij te maken, je alles maar vanuit voorraad gaat verkopen (en dan dus later noodgedwongen meer goud gaat gebruiken) dus: bezint eer gij begint!

    Gerelateerde afbeeldingDe actuele BUG geeft steeds aan dat je borderplanten de schuldigen zijn, ook wanneer je eigenlijk teveel hebt van reguliere beplantingen of bijproducten. Men werkt hieraan. Vb: je hebt teveel maïs of kool in je schuren en moet hiervan dus een gedeelte lozen/verkopen/verbruiken .... maar je velden geven aan dat je teveel hebt van de borderplant, bv bamboe.

    BEDENK dat het DORP gebaseerd is op samenwerking. Als jij dus zonder overleg veel borderplanten gaat planten en 't pakhuis raakt vol voordat jullie het geld bij elkaar hebben voor de (dure!) upgrades, dan is dat niet zo leuk naar de andere coop leden toe. Mijn advies: probeer samen te overleggen over hoeveelheden, wie wanneer wat, etc.
    Gerelateerde afbeeldingDe 1e kolom in het pakhuis laat jou je eigen persoonlijke voorraad zien (dit is nu max 3000 omdat GGS onze pakhuizen naar level 12 heeft opgeschroefd); in de 2 kolom zie je de coöperatie voorraad. In de 3e kolom zie je de "online voorraad" (van die leden die actueel online zijn).
    BEDENK daarnaast dat de tevredenheid in het DORP afhankelijk is van de decoraties met DTP. Alle coopleden dienen dus eigenlijk zoveel mogelijk decoraties mét DTP op hun farms te zetten. Gerelateerde afbeeldingLET OP: je tevredenheid is dus afhankelijk van de DTP decoraties die JIJ op JOUW 3 reguliere farms plaatst (en dus niet in het Dorp)! Ook hiervan wordt dus weer een persoonlijke hoeveelheid/percentage van weergegeven; wat jij op de tevredenheidsbalk ziet is afhankelijk van wat jij op jouw farms aan DTP deco's hebt neergezet. Omdat GGS ons pakhuis spontaan naar level 12 heeft upgradet als soort compensatie voor alle inlog- en bug-problemen, is de tevredenheid nu nog verder in de min (-28%). Let dus op je productiekosten, die kunnen hemeltergend hoog uitvallen.
    Onnodig hier te herhalen waar we in november 2016 al voor hebben gewaarschuwd: het dorp opbouwen zal denkelijk een heel langzaam proces zijn .... of je moet er kilo's goud tegenaan gooien. De DTP decoraties zijn tot nu toe alleen nog maar te verkrijgen via speciale events, dus niet al te scheutig!

    Ik doe het dorp nog niet, wij zijn met de coop nog in overleg en ikzelf wacht liever even alle "kinderziektes" af - maar 't in deze post gemeldde haal ik uit andere fora en het onderlinge continue overleg tussen de vaste forum vrienden.


    ~~ ~~ ~~ # # # ~~ ~~ ~~


    Gerelateerde afbeeldingEDIT 15/04:
    t.a.v. de DORPSCOMPETITIE: je kunt uitgedaagd worden door de coop onder jullie coop, en jouw coop kan de coop boven jullie uitdagen. Hetgeen betekent dat je dus in 2 uitdagingen tegelijkertijd kunt zitten. Er zijn dus 2 soorten uitdagingen, de "defensieve uitdaging" en de "aanvallende uitdaging". Addertje onder het gras:
    1. als jullie de "aanvallende uitdaging" verliezen, is er niks aan de hand, je behoudt dezelfde positie en de "defensieve uitdaging" gaat gewoon door.
    2. als jullie de "defensieve uitdaging" verliezen, dan verlies je automatisch ook de "aanvallende uitdaging" (zelfs als je aan de winnende hand bent) - beide wedstrijden stoppen dan!
    3. als de coop boven jou ook in uitdaging zit en deze wint, dan stopt jouw uitdaging met hen ook.
    4. als de coop onder jullie ook in uitdaging zit en deze verliest, dan stopt hun uitdaging met jou ook.

    Als jouw coop gedurende 2 weken geen uitdaging aangaat (verondersteld), dan registreert het systeem jouw coop als "niet actief" in de Dorps competitie en zal niemand jou meer kunnen uitdagen. We nemen aan dat we pas over 2 weken weten of dit ook echt zo werkt.
    Daarnaast is er discussie over wat een "inactieve coop" eigenlijk is - wij denken dat van zo'n coop dan alle bolletjes rood moeten zijn. Als we gewoon doorfarmen (wat we doen, want niemand gaat 2 weken niks doen) kunnen er nl ook 'manden' uit de uitdaging ongeweten gevuld worden, en ben je dus actief.


    ~~ ~~ ~~ # # # ~~ ~~ ~~


    Als ervaren "Dorp-spelers" meer weten dan vernemen we dat graag hier in dit NL draadje! Plaats rustig additionele belevingen, berekeningen en toevoegingen - je helpt andere spelers ermee!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Een aantal coop-leden zijn gelijk in het diepe gesprongen met de Coop-uitdagingen. De eerste uitdaging is gewonnen, maar ik kan niet zien of dat was of we alle opdrachten afgerond hebben of dat de tijd om was. Weet iemand  of er een tijdslimiet zit aan het volbrengen van de uitdaging?

    Alvast bedankt voor het antwoord.

  • Kan iemand me uitleggen hoe het mogelijk is dat een uitdaging verloren is, terwijl we de hele tijd zo'n 30% meer geleverd hadden dan de andere cooperatie????
    Dus...zonder te zien dat zij op ons inliepen in 1 ogenblik van 30% voor staan....uitdaging over! Betekend...2 dagen voor noppes ongans geoogst met de hele coop en de uitgedaagde cooperatie is 2!!!!! plekken omhoog gegaan???? Zeer vaag en onbegrijpelijk. 
    Zou graag uitleg daarover.

  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    hallo allemaal. het klopt wat bysel schrijft, wij waren op 18% en de tegenpartij on 17% en ineens is alles afgelopen
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    Het is gewoon een FAKE uitdaging. Je speelt tegen een ghost net als met die paarden. 

    Met die paarden verlies je ook van een ander paard met 40-50 levels lager. Dat noemen ze eerlijkheid bij GGS. 

    Dit is dus ook een manier om de boel te verzieken. Zonder uitleg of introductie moeten de spelers het maar uitzoeken. 


  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi iedereen,
    in onze coop loopt de bouw van het coopdorp vlotjes, zo vlot, dat de dorpstevredenheid naar beneden gaat, alle deco's met dorpspunten geplaatst, enkel deco's met dorpspunten gevonden op p7/8 van "beloningsvoorproefje". Hier is nood aan deco's met dorpspunten, maar geen te vinden, hopelijk komt er bij de wekelijkse events deco's dorpspunten bij? 
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    Een aantal coop-leden zijn gelijk in het diepe gesprongen met de Coop-uitdagingen. De eerste uitdaging is gewonnen, maar ik kan niet zien of dat was of we alle opdrachten afgerond hebben of dat de tijd om was. Weet iemand  of er een tijdslimiet zit aan het volbrengen van de uitdaging?

    Alvast bedankt voor het antwoord.


    Ja dat zou ik ook graag willen weten, we stonden flink voor met 80% en ineens was alles weg en hadden we verloren!!
  • Zoals ik het begrijp is als een coop al zijn uitdagingen vol heeft, hij gewonnen heeft. De uitdaging met de andere coop stopt dan automatisch, ook als je daar op voorsprong stond. 

  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    edited 14.04.2017
    Bigfarm Bigfarm Bigfarm.

    Dacht ik een zware vorm van ADHD heb maar jullie kunnen er ook wat van.
    Als ik dit al niet meer kan bijhouden allemaal wat er gebeurd laten we dan zwijgen over andere spelers.
    De coopdorp werk niet optimaal, bij volle magazijn moet je rompslomp doen om alsnog je oogst binnen te halen. En nog iets weekopdracht  coopdorpwedstrijd nu trechter en pasen kom op zeg ff rustug ( op zn haags) nu. Vind het leuk die veranderingen maar niet alles tegelijk. Vind het al minder leuk om te game nu. En de tabladen zie mijn velden al langzaam niet meer en speel nog niet eens op zo elektrische onderzetter 

    Game moet hobby zijn en geen dagtaak inmiddels.
    Zal wel weer niks mee gedaan worden net zoals die enquette's
  • Zoals ik het begrijp is als een coop al zijn uitdagingen vol heeft, hij gewonnen heeft. De uitdaging met de andere coop stopt dan automatisch, ook als je daar op voorsprong stond. 


    Ik heb dat zojuist meegemaakt. Uitdaging afgerond: dus gewonnen. We werden uitgedaagd en stonden ver achter, maar omdat we een plek gestegen zijn is de uitdaging niet geldig en stopt die automatisch met de kreet: verloren. Niet terecht en ook niet zichtbaar in je stats. Deze constructie zorgt terecht voor veel onbegrip en boosheid. Dit kan simpel voorkomen worden door een uitdaging niet toe te staan als de uitgedaagde al in een uitdaging verwikkeld is. Volgens mij snel en simpel op te lossen! DUS BF (GoodGame): grijp je kans!!!
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    Het is gewoon een FAKE uitdaging. Je speelt tegen een ghost net als met die paarden. 

    Met die paarden verlies je ook van een ander paard met 40-50 levels lager. Dat noemen ze eerlijkheid bij GGS. 

    Dit is dus ook een manier om de boel te verzieken. Zonder uitleg of introductie moeten de spelers het maar uitzoeken. 


    FEIT!!!!!!! helemaal 100% mee eens klopt geen ene reet van  

  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    edited 14.04.2017
    Zoals ik al eerder vermeld heb met andere spel die ik gespeeld heb lijkt het me verstandig dat alle coupleiders uit Nederland eens met elkaar moeten gaan spreken. 
    Wij spelers worden steeds vaker teleurgesteld bij bigfarm hoezo :

    Opdrachten zijn nauwelijks meer haalbaar - tenzij je met goud speelt
    je krijg niet eens te tijd om te update - tenzij je met goud speelt
    coupmissie zijn niet eerlijk - tenzij je met goud met speelt
    paarden - laten we er daar maar over zwijgen
    Traagheid  - vooral bij Google
    Foutmeldingen 

    maak het spel weer speelbaar zonder traagheid de tig popups en vooral eerlijkheid 
    Post edited by rich015 (NL1) on
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Ik heb even een vraag over het coop dorp hoe werk je het coop dorp een level omhoog, we staan op level 1 maar om de dingen (die we nodig hebben) te kunnen bouwen is er een bepaald level nodig. Hoe werkt het. Ik heb de draadjes gelezen maar dat legt meer uit hoe de machines e.d werken. 
    Verder las ik iets over ornamenten plaatsen mbt tot het coop dorp, waar plaats je die dan? Er is mij nog teveel onduidelijk en ik wil het snappen eer we onze coopleden tekst en uitleg kunnen geven.
  • hallo,
    ik heb een vraag. Hoe kan ik een decoratie in het coöperatiedorp plaatsen. Inventaris staat in het dorp nog in het grijs, maar ik het 2 deco die ik zou kunnen plaatsen.
    gr. Willy
  • ze moeten die uitdagingen er meteen uithalen   er klopt niks van   als je 2 uitdagingen hebt lopen en je tegenstander ook en hun winnen de gemakkelijke is alls over en zijn alle uitdagingen afgelopen    poeff alle moeite voor niks     dit kost  ENORM veel goud voor veel spelers    HUGE BUG
    is ons vandaag 2 keer overkomen met onze coop    terwijl wij dik aan de winnende hand waren   won onze tegenstander het van een andere uitdager en alles weg .   zo valt er niks te winnen    je kunt alleen maar goud weggooien      wat zonde zeg 
  • Ja, alle events starten tegelijk en dat is toch wel teveel van het goed, vind ik.
    Ook staat er veel nog niet op punt.
    Sinds dorp gestart is, vind ik er niet alle eieren meer... Ook niet met het vergrootglas.
    BF zou beter 1st eens goed met ons moeten communiceren en meer uitleg geven, vind ik.
    Ook alle aspecten 1 voor 1 opstarten en ons niet gelijk bombarderen met allerlei nieuwigheden en events tegelijk.
    Het is idd ook zo dat zij willen dat wij meer en meer tijd en echt geld in het spel gaan spenderen, maar dan gaat de fun er wel af, voor mij.
    Het is en moet een spel ter ontspanning blijven dat je op je eigen tempo kan spelen.
    Hopelijk doen ze er bij GGS iets aan, want het zou jammer zijn dat het spel helemaal naar de .... wordt geholpen en velen stoppen met het spel te spelen.

    MVG
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Ja, alle events starten tegelijk en dat is toch wel teveel van het goed, vind ik.
    Ook staat er veel nog niet op punt.
    Sinds dorp gestart is, vind ik er niet alle eieren meer... Ook niet met het vergrootglas.
    BF zou beter 1st eens goed met ons moeten communiceren en meer uitleg geven, vind ik.
    Ook alle aspecten 1 voor 1 opstarten en ons niet gelijk bombarderen met allerlei nieuwigheden en events tegelijk.
    Het is idd ook zo dat zij willen dat wij meer en meer tijd en echt geld in het spel gaan spenderen, maar dan gaat de fun er wel af, voor mij.
    Het is en moet een spel ter ontspanning blijven dat je op je eigen tempo kan spelen.
    Hopelijk doen ze er bij GGS iets aan, want het zou jammer zijn dat het spel helemaal naar de .... wordt geholpen en velen stoppen met het spel te spelen.

    MVG
    je hoeft niet alles te spelen je kunt kiezen voor ieder wat wils
  • Ja, alle events starten tegelijk en dat is toch wel teveel van het goed, vind ik.
    Ook staat er veel nog niet op punt.
    Sinds dorp gestart is, vind ik er niet alle eieren meer... Ook niet met het vergrootglas.
    BF zou beter 1st eens goed met ons moeten communiceren en meer uitleg geven, vind ik.
    Ook alle aspecten 1 voor 1 opstarten en ons niet gelijk bombarderen met allerlei nieuwigheden en events tegelijk.
    Het is idd ook zo dat zij willen dat wij meer en meer tijd en echt geld in het spel gaan spenderen, maar dan gaat de fun er wel af, voor mij.
    Het is en moet een spel ter ontspanning blijven dat je op je eigen tempo kan spelen.
    Hopelijk doen ze er bij GGS iets aan, want het zou jammer zijn dat het spel helemaal naar de .... wordt geholpen en velen stoppen met het spel te spelen.

    MVG
    je hoeft niet alles te spelen je kunt kiezen voor ieder wat wils
    Dat is waar, maar soms heb je geen andere keuze dan deel te nemen aan een event, uitdaging, ...
    We moeten er gewoon het beste van maken.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,
    hoor veel mensen klagen over het spel, maar het is toch de speler zelf die beslist hoeveel tijd en wat je in het spel meespeelt? Over het gebruik van goud, je bent toch niet verplicht om goud te gebruiken? Hier doe ik de wekelijkse events van level 4, omdat dit het comfortabelste haalbaarheid is voor mij, hoef nooit zeewiermest of voeder te gebruiken en als helga langs komt verhoog ik de deco wel met onderdelen of geld.Als er een coopopdracht loopt , help je zoveel mogelijk mee. Nu heb ik bewust gekozen om het verzamelen van de eieren niet te doen, omdat dit teveel tijd nam van mijn speeltijd, decowaarde niet aantrekkelijk genoeg t.o.z. van wekelijkse deco. Eilandevent als je grote voorraad hebt, kan je gerust een keer overslaan, het coopdorp wordt gebouw zonder maar ook 1 goudstuk te gebruiken, als ook de coopcomp. Als je uitgedaagd wordt kan je nog als coop beslissen om gewoon je ding te doen. Het is en blijft een spel en het geeft mij veel speelplezier maar vind dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben voor het plezier in mijn spelen. groetjes 

  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    ik ondervind nog altijd hinder als ik velden met borderplanten zet
    kan niet oogsten , ook als ik de opslag van deze goederen helemaal verkoop
    dan kan je niks meer doen op je velden

    hebben er nog deze problemen
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    Even een heel andere vraag...verschillende Belgische spelers worden continu uit het spel gegooid maar staan tegelijk wel groen. Als de Nederlandse medespelers dan vragen wie in onze plaats speelt wordt er geen antwoord gegeven.

    Als we dan toch even kunnen inloggen staat er user 2 met een ww van 4 tekens...gebeurd ook in de andere spelen van good games.


    Minstens 3 x per uur wissen we de cache van onze pc maar niets schijnt te werken.


    Heel moeilijk om zo je steentje bij te dragen aan de groepsprojecten.


    Heeft er hier nog iemand last van?


    Grtz..Sky
  • hallo, wat wordt er weer gemopperd, pffff. Het is zo dat het dorp rustig opgebouwd moet worden, kan niet allemaal op 1 dag.  En we moeten een hoop uitzoeken en idd het is veel op dit moment. Gelukkig is de paashaas over 2 dagen weer foetsie dus dat geeft weer wat ruimte. ( CK ?)

    Mijn vraag is; er staat dat ik als PV een fabriek kan starten om te uppen, dat lukt dus niet, tenzij iedereen gestemd heeft. Klopt dat?  Groet en geniet of stop met het spel


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WascallyWabbit; 15-04-2017; 2017)

    V E R T A L I N G



    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat ondanks alle boerendrama's jullie allemaal toch geweldige Paasdagen zullen hebben!

    Wat informatie voor jullie:

    We zijn er van op de hoogte dat de INT1 server ermee gestopt is, en onze techniciëns zitten er bovenop!

    We hebben ook een wat vage boodschap binnen gekregen om aan jullie door te geven:

    "Wij hebben op dit ogenblik een bug in BF, welke samenhangt met de Dorps Competitie medailles en dit zal ergens na Pasen opgelost worden. De medailles zullen allemaal verloren gaan na de maandag'reset! Dus geef - om verliezen te vermijden - svp je coop leden het advies om de medailles om te ruilen in de winkel vóór zondagnacht 00:00 u!"

    We hebben niet meer details dat dit, dus geef e.e.a. svp door aan je coopleden!



    Fijne Paasdagen!






    banner designed by Anjea (FR1)

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 16.04.2017
    Kan iemand me uitleggen hoe het mogelijk is dat een uitdaging verloren is, terwijl we de hele tijd zo'n 30% meer geleverd hadden dan de andere cooperatie????
    Dus...zonder te zien dat zij op ons inliepen in 1 ogenblik van 30% voor staan....uitdaging over! Betekend...2 dagen voor noppes ongans geoogst met de hele coop en de uitgedaagde cooperatie is 2!!!!! plekken omhoog gegaan???? Zeer vaag en onbegrijpelijk. 
    Zou graag uitleg daarover.

    hallo allemaal. het klopt wat bysel schrijft, wij waren op 18% en de tegenpartij on 17% en ineens is alles afgelopen

    Een aantal coop-leden zijn gelijk in het diepe gesprongen met de Coop-uitdagingen. De eerste uitdaging is gewonnen, maar ik kan niet zien of dat was of we alle opdrachten afgerond hebben of dat de tijd om was. Weet iemand  of er een tijdslimiet zit aan het volbrengen van de uitdaging?

    Alvast bedankt voor het antwoord.


    Ja dat zou ik ook graag willen weten, we stonden flink voor met 80% en ineens was alles weg en hadden we verloren!!
    Zoals ik het begrijp is als een coop al zijn uitdagingen vol heeft, hij gewonnen heeft. De uitdaging met de andere coop stopt dan automatisch, ook als je daar op voorsprong stond. 

    Zoals ik het begrijp is als een coop al zijn uitdagingen vol heeft, hij gewonnen heeft. De uitdaging met de andere coop stopt dan automatisch, ook als je daar op voorsprong stond. 


    Ik heb dat zojuist meegemaakt. Uitdaging afgerond: dus gewonnen. We werden uitgedaagd en stonden ver achter, maar omdat we een plek gestegen zijn is de uitdaging niet geldig en stopt die automatisch met de kreet: verloren. Niet terecht en ook niet zichtbaar in je stats. Deze constructie zorgt terecht voor veel onbegrip en boosheid. Dit kan simpel voorkomen worden door een uitdaging niet toe te staan als de uitgedaagde al in een uitdaging verwikkeld is. Volgens mij snel en simpel op te lossen! DUS BF (GoodGame): grijp je kans!!!
    Ik heb even een vraag over het coop dorp hoe werk je het coop dorp een level omhoog, we staan op level 1 maar om de dingen (die we nodig hebben) te kunnen bouwen is er een bepaald level nodig. Hoe werkt het. Ik heb de draadjes gelezen maar dat legt meer uit hoe de machines e.d werken. 
    Verder las ik iets over ornamenten plaatsen mbt tot het coop dorp, waar plaats je die dan? Er is mij nog teveel onduidelijk en ik wil het snappen eer we onze coopleden tekst en uitleg kunnen geven.
    hallo,
    ik heb een vraag. Hoe kan ik een decoratie in het coöperatiedorp plaatsen. Inventaris staat in het dorp nog in het grijs, maar ik het 2 deco die ik zou kunnen plaatsen.
    gr. Willy
    ze moeten die uitdagingen er meteen uithalen   er klopt niks van   als je 2 uitdagingen hebt lopen en je tegenstander ook en hun winnen de gemakkelijke is alls over en zijn alle uitdagingen afgelopen    poeff alle moeite voor niks     dit kost  ENORM veel goud voor veel spelers    HUGE BUG
    is ons vandaag 2 keer overkomen met onze coop    terwijl wij dik aan de winnende hand waren   won onze tegenstander het van een andere uitdager en alles weg .   zo valt er niks te winnen    je kunt alleen maar goud weggooien      wat zonde zeg 
    ik ondervind nog altijd hinder als ik velden met borderplanten zet
    kan niet oogsten , ook als ik de opslag van deze goederen helemaal verkoop
    dan kan je niks meer doen op je velden

    hebben er nog deze problemen

    Een aantal coop-leden zijn gelijk in het diepe gesprongen met de Coop-uitdagingen. De eerste uitdaging is gewonnen, maar ik kan niet zien of dat was of we alle opdrachten afgerond hebben of dat de tijd om was. Weet iemand  of er een tijdslimiet zit aan het volbrengen van de uitdaging?

    Alvast bedankt voor het antwoord.




    Zie allemaal svp mijn post op de vorige pagina (met "UPDATE" blauw fitsend erboven) - hier probeer ik bij te houden wat ik aan informatie kan vergaren / ontdekken en jullie vragen worden daar wellicht beantwoord. Maar eea is nog onvolledig - hopelijk kunnen anderen (die niet al hun ontdekkingen alleen maar voor zichzelf willen houden maar best willen delen) eea aanvullen.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 16.04.2017

    hallo, wat wordt er weer gemopperd, pffff. Het is zo dat het dorp rustig opgebouwd moet worden, kan niet allemaal op 1 dag.  En we moeten een hoop uitzoeken en idd het is veel op dit moment. Gelukkig is de paashaas over 2 dagen weer foetsie dus dat geeft weer wat ruimte. ( CK ?)

    Mijn vraag is; er staat dat ik als PV een fabriek kan starten om te uppen, dat lukt dus niet, tenzij iedereen gestemd heeft. Klopt dat?  Groet en geniet of stop met het spel


    je kan als plaatsvervanger op de gele helm klikken en zo de update van gebouw starten, als alle gevraagde materiaal verzameld is. 
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87

    hallo, wat wordt er weer gemopperd, pffff. Het is zo dat het dorp rustig opgebouwd moet worden, kan niet allemaal op 1 dag.  En we moeten een hoop uitzoeken en idd het is veel op dit moment. Gelukkig is de paashaas over 2 dagen weer foetsie dus dat geeft weer wat ruimte. ( CK ?)

    Mijn vraag is; er staat dat ik als PV een fabriek kan starten om te uppen, dat lukt dus niet, tenzij iedereen gestemd heeft. Klopt dat?  Groet en geniet of stop met het spel


    je kan als plaatsvervanger op de gele helm klikken en zo de update van gebouw starten, als alle gevraagde materiaal verzameld is. 
    Playerjoppie kun je mij uitleggen hoe te beginnen met het opbouwen van het coopdorp, We kunnen momenteel helemaal niets. We krijgen steeds de melding dat er een hogere dorpslevel nodig is. Hoe krijgen we dat voor elkaar.

    Groeten en fijne pasen,
    sarinc
  • Hoi sarinc, in de 1e plaats is het nodig om materiaal te verbouwen, dit kan gedoneerd worden in het pakhuis, niet naar uppen maar rechtsonder het steentje aanklikken. dan ga je naar de groene pijl en zie je wat er gedoneerd kan worden. Zodra het pakhuis vol is ga je naar de fabriek en kan deze  geupd worden, groet
  • hoi tientje, ik kan idd de gele helm aanklikken maar dan krijg ik vermeld, om stemmers binnen te halen???
This discussion has been closed.