Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1117244

Comments

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 03.11.2016
    Het enige wat ik je nu kan aanraden @jollyrogers (NL1) is het spel refreshen (Ctrl+F5) of - als dat niet helpt - helemaal uitloggen, pc zelfs uitzetten en daarna weer opnieuw opstarten, en weer inloggen.

    Zal even Engelse forum doorzoeken of men deze Error code ook tegenkomt in dit event. 
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    ik krijg bij het bouwen op het eiland steeds de volgende boodschap ..De editor heeft een slechte positie.

    Support-Info:
    Command: PBEditorBuyResponse
    ErrorCode: 13
    Timestamp: 1478188113
    Zone: 22
    PID:414727

    hoe los ik dit op ?

    heb je al geprobeerd om op een andere plek iets te bouwen
  • Beste Mede BigFarmers,


    ik mis de Redesign knop op mijn keuzebalk. In plaats daarvan heb ik alleen nog Cursor knop. Ik kan nu niet meer mijn boerderij reorganiseren. Het tussentijdse opslaan van items was ideaal tijdens de reorganisatie. Weet iemand hoe ik de knop terugkrijg of is deze mogelijkheid weer verdwenen?

  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Zal te zijnertijd wel terug komen
  • ik zag het ook ze zullen de knop eerst moeten repareren voordat ze het er weer inzetten ik moest alles meerdere keren aanklikken voordat er wat gebeurde.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    Beste Mede BigFarmers,


    ik mis de Redesign knop op mijn keuzebalk. In plaats daarvan heb ik alleen nog Cursor knop. Ik kan nu niet meer mijn boerderij reorganiseren. Het tussentijdse opslaan van items was ideaal tijdens de reorganisatie. Weet iemand hoe ik de knop terugkrijg of is deze mogelijkheid weer verdwenen?

    Zal te zijnertijd wel terug komen
    ik zag het ook ze zullen de knop eerst moeten repareren voordat ze het er weer inzetten ik moest alles meerdere keren aanklikken voordat er wat gebeurde.


    Dit klopt. De "indelingsmodus" werkt niet meer goed n.a.v. alle technische stappen die de techniciëns van GGS hebben moeten nemen om een aantal hardnekkige bugs uit het Visser's Event te krijgen.

    Het is al veelvuldig gemeld op het Engelse Forum en GGS werkt hieraan ... voorlopig is het dus even verhelpen met items verplaatsen op je farm(s).

    Zodra ik meer weet/hoor/lees, zal ik dat aan deze post toevoegen d.m.v. een EDIT.
  • Beste Mummie,


    dank voor je snelle reactie.

    Betekent je opmerking:

     dat je ook de knop mist en je verwacht dat de knop weer terugkomt na een update van Big Farm

     of verwacht je dat de knop na opnieuw opstarten van de pc weer terugkomt

  • Op een ander draadje heb ik inmiddels gelezen, dat de Lay-Out mode voorlopig is teruggetrokken. Er blijken soms decoraties te verdwijnen, die er op geplaatst worden. Zodra dit probleem is opgelost zou de Lay-Out mode weer terugkomen. Mijn eerder gestelde vragen hoeven dus niet meer beantwoord te worden.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi
    volgend probleem: huur de volgboot, dat lukt, viskoffer volledig in orde, ga zelf vissen, kies onrustige wateren, klik op oke en krijg steeds de zelfde melding, nl:

    Er is niet aan alle eisen voldaan.

    Support-Info: 
    Command: PBEnvironmentFishinggameResponse
    ErrorCode: 7
    Timestamp: 1478356628
    Zone: 22
    PID:475089
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Op een ander draadje heb ik inmiddels gelezen, dat de Lay-Out mode voorlopig is teruggetrokken. Er blijken soms decoraties te verdwijnen, die er op geplaatst worden. Zodra dit probleem is opgelost zou de Lay-Out mode weer terugkomen. Mijn eerder gestelde vragen hoeven dus niet meer beantwoord te worden.
    Maar waren inmiddels al lang beantwoord - zie vorige pagina....  ;)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    hoi
    volgend probleem: huur de volgboot, dat lukt, viskoffer volledig in orde, ga zelf vissen, kies onrustige wateren, klik op oke en krijg steeds de zelfde melding, nl:

    Er is niet aan alle eisen voldaan.

    Support-Info: 
    Command: PBEnvironmentFishinggameResponse
    ErrorCode: 7
    Timestamp: 1478356628
    Zone: 22
    PID:475089
    Ik weet het niet - heb het Vissen überhaupt opgegeven ... kan vanaf dag 1 niet vissen en nu zovele bugfixes, updates en hotfixes verder - nog steeds niet. Krijg nu ook steeds een error code. Gaat me langzamerhand beetje irriteren om steeds te lezen hoe anderen het vrolijk vissend tot level 26 brengen, terwijl zovelen (zoals ik) niks kunnen of ergens halverwege volkomen vast komen te staan.

    Binnen onze groep intercontinentale forum-vrienden vragen we ons al hardop af, waarom er überhaupt ooit een Test Server in het leven is geroepen... en waarom we getest hebben, en waarom we zoveel energie hebben gestoken in het doorspelen van alle bugs/problemen die we tegen kwamen.
    De GGS reorganisatie zal er ook wel mee te maken hebben, weet zeker dat de GGS techniciëns hun best doen ... maar mijn geduld is inmiddels pietsie op.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi Jiesta,
    intussen is de errorcode verdwenen (volledig uit spel gegaan, cache opgeruimd, CCcleaner laten lopen), dan gaf hij opeens aan dat ik geen haspel had, wat hij voordien niet aangaf, een haspel gekocht en waarlijk, kon uitvissen gaan, hengel blokkeert ook niet meer. Spijtig dat jij  niet verder geraakt, Maar een grote dank je wel om steeds te reageren. :)

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    THX @tientje64 (NL1)

    In mijn viskoffer zit plots allemaal spul wat ik nooit aangeschaft of daarheen gesleept heb. Kan het nu ook niet terugslepen (weer uit die koffer) om eea evt. te herstellen. Dus alles zit er in, maar van andere hogere kwaliteit, soms wel 15 stuks van iets (nooit gekocht) maar toch geeft het spel die error code als ik op 'Ga vissen!' klik.

    Heb contact met wat vis-cracks om me heen, dus zal er morgen nog wel eens weer naar kijken.  ;)
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    Ik moet meervallen verzamelen. Maar kan geen meerval vinden. Weet iemand waar en hoe ik die dingen kan vinden?????

    Alvast bedankt.

    Anja1960
    Dan koop je eerst meervalvoer, die doe je in je viskoffer, dan ga je vissen als je dan op het scherm op het voer klikt kan je vissen in het water laten komen. 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 06.11.2016
    Ik moet meervallen verzamelen. Maar kan geen meerval vinden. Weet iemand waar en hoe ik die dingen kan vinden?????

    Alvast bedankt.

    Anja1960
    Dan koop je eerst meervalvoer, die doe je in je viskoffer, dan ga je vissen als je dan op het scherm op het voer klikt kan je vissen in het water laten komen. 
    Ter aanvulling is hier een link naar een post van mij van 1 pagina terug waarin dit antwoord gevisualiseerd wordt:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3262300/#Comment_3262300
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    ja moet het meerval as kopen en daar op duwen en zie pijlen staan duw op die pijlen en dan krijg meerval maar hoe je uit het water krijgt is een andere vraag bij lukt het niet


    @indyginger (NL1)
     
    Aan linkerkant in het venster v vismenu zit tabje; klik hierop en daar kun je het betreffende aas voor de specifieke vis kopen welke je nodig hebt. Zodra je dat aas aangeschaft hebt, verschijnt de groene pijl met plus. Klik hierop en de juiste vis verschijnt in het water. 

    Zie ook deze link voor visuele plaatjes hierbij:  https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/testboard/discussion/136820/how-to-catch-every-fish-you-want-step-by-step



    probleem is bij mij koop alles test alles uit en dan lees ik het eens :) net zoals een ikea montage blad 

  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    Aankoop van de grote emmer krijgt een groen vinkje...deze bug is er ook weer uit...grtz
  • elieke (NL1)elieke (NL1) NL1 Posts: 24
    hallo is er iemand die weet of je je email adres kunt wijzigen van je farm wan tik heb een farm van iemand overgenomen ooit maar ik krijg niks geen beloningen via de mail
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Dit kan alleen met een goede reden via support
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Oeps @elieke (NL1)

    Het zomaar overnemen van een ander z'n farm mag niet volgens GGS regels, net zoals het hebben van meerdere farms op 1 server of het uitwisselen van elkaars wachtwoorden niet mag - e.e.a. is allemaal terug te vinden in de GGS regels vwb BF.

    Maar nu je die overgenomen farm al langer speelt - zou ik als ik jou was toch een poging wagen en Support vragen of je je email adres mag wijzigen. Zij dienen dit voor jou te doen. Je moet Support in het Engels schrijven, maar dit wist je wsch al.

    Wij zijn allemaal spelers die gewoon andere spelers proberen te helpen en hun vragen beantwoorden, dus kunnen in het geval van accounts, wachtwoorden, en/of mailadressen wijzigen helemaal niks doen. Dit ligt echt bij Support. Helaas zijn ze daar erg druk, dus het zal nog wel even duren vrees ik voordat je antwoord krijgt.

    Succes!
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 07.11.2016
    Oh ja - en voor iedereen die het goede nieuws wil weten: 


    IK KAN eindelijk VISSEN!!!!!!!!!!!! HOERA!!!!!!!!!!

    Afbeeldingsresultaat voor CANT FISH
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    Oh ja - en voor iedereen die het goede nieuws wil weten: 


    IK KAN eindelijk VISSEN!!!!!!!!!!!! HOERA!!!!!!!!!!

    Jiesta, veel plezier met het vissen en oleg is ook een flinke visser als je hem in een gehuurd bootje er op uitstuurt.  grtjs :)
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    een probleemmelding voor een cooplid anita12 
     de perziken worden al een 4-tal weken niet meer opgeteld. Zijn er nog mensen met dit probleem en hoe krijg je dit opgelost?
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Heb nu alleen problemen op eiland met verplaatsen en gedonder met de boot bij het vissen
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    B E L A N G R I J K  !!!

    UPDATE 8/11


    Er worden vandaag nieuwe features gelanceerd op de test server inzake het Coöperatie Dorp. We kunnen eea dus uittesten. Vertaling van de (ellenlange) Officiële Aankondiging probeer ik deze dagen op dit draadje te krijgen.
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    edited 08.11.2016
    Laat ze eerst maar eens alle bugs fixen voor ze weeeeer met wat nieuws komen.
  • vraag 1 hoe komt het dat dit onderdeel de nieuwste berichten achteraan plaatst ipv vooraan zoals bij de engelstalige onderdelen?

    vraag 2; spel reageert al een tijdlang trager, telkens een aantal seconden wachten als je klikt. en naar andere farmonderdelen schakelen helemaal lang wachten. Alles al geprobeerd, heb het idee sinds de grote update. speel in chrome.

    wie weet het, groet van Roos
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 31.03.2017



    (CM iSac; 07-11-2016; 17:21 u)

    VOORLOPIG ALLÉÉN OP TEST SERVER !!!


    V E R T A L I N G



    PAKHUIS, DORPSBANK, FABRIEKEN en RANDBEPLANTING – 

    Hieronder vind je veel informatie over het nieuwe Coöperatie Dorp, wat binnenkort geïmplementeerd wordt in het spel. Maar nu eerst even getest kan worden op de Test Server. Geïnteresseerd? Lees verder!


     

    PAKHUIS


    ·         Dit nieuwe gebouw functioneert als een opslagplaats voor allerlei materialen: zowel van jou als van je coöperatie.

    ·         Het eerste level komt beschikbaar zodra je het Coöperatie Dorp opent

    ·         Elk level van dit gebouw kent andere opslaglimieten voor zowel normale als speciale producten. Deze limieten worden dus bij elke upgrade ruimer.

    ·         Dit pakhuis biedt je een overzicht over:

    o    alle dorp-specifieke producten (grondstoffen (oogsten en mijnbouw), de hout- en textielfabriek, de mineralen- en metalenfabriek en andere producten) en alle dorpsactiviteiten (het verzamelen van “periodes”, klaar om te bouwen/upgrade, bouw/upgrade).

    o    productinformatie (persoonlijke hoeveelheden, coöperatieve hoeveelheden, hoeveelheden van alle leden die actueel online zijn).


    Overzicht Menu pakhuis


    DORPSBANK


    ·         In dit nieuwe gebouw kun je je dollars voor dorpsdollars inwisselen, om het Coop Dorp en al haar verschillende gebouwen te kunnen upgraden.

    ·         Het eerste level komt beschikbaar zodra je het Coop Dorp opent

    ·         Deze bank zal je dollars omwisselen voor dorpsdollars volgens hetzelfde systeem als dat bij andere banken in het spel gebeurt (bv. tijdelijke eiland farms)

    ·         Er zullen maximaal 50 upgrade niveaus zijn, en elk daarvan biedt je een hogere wisselkoers dan de vorige (+1% per level).

     

    HOUT- EN TEXTIELFABRIEK


    ·         In dit nieuwe gebouw kun je organische grondstoffen zoals populieren, dennen en bamboe verwerken tot bouwmaterialen, zoals balken, platen en buizen.

    ·         Hier heb je dus grondstoffen en dorpsdollars voor nodig.

    ·         Met deze bewerkte bouwmaterialen kun je verschillende nieuwe faciliteiten bouwen en upgraden, samen met je Coop-leden.

    ·         Met elke nieuwe upgrade zullen er nieuwe bouwbeschrijvingen worden geopend terwijl tegelijkertijd de productiekosten dalen.

    ·         Elke bouwbeschrijving vraagt maximaal 5 verschillende materialen

    ·         Er zijn twee verschillende materialen die je door middel van beschrijvingen kunt krijgen: Bouwmaterialen (om alle dorpsfaciliteiten (en –levels) op te bouwen en om sommige gebouwen te onderhouden) en “faciliteit-materiaal” (speciale producten welke worden gebruikt in een aantal van de faciliteiten).

    ·         Alle producten kunnen verkocht worden in de Boerderijwinkel (farmshop)

    ·         Werkt soortgelijk als bakkerij op je Lekkerbek Boerderij.

     

    MINERALEN- EN METALENFABRIEK


    ·         In dit gebouw kun je door middel van het gebruik van vuur, klei en wit zand bouwmaterialen produceren zoals bakstenen en glas.

    ·         Hier heb je dus grondstoffen en dorpsdollars voor nodig

    ·         Met deze bewerkte bouwmaterialen kun je verschillende nieuwe faciliteiten bouwen en upgraden, samen met je Coop-leden.

    ·         Met elke nieuwe upgrade zullen er nieuwe bouwbeschrijvingen worden geopend terwijl tegelijkertijd de productiekosten dalen.

    ·         Elke bouwbeschrijving vraagt maximaal 5 verschillende materialen

    ·         Er zijn twee verschillende materialen die je door middel van beschrijvingen kunt krijgen: Bouwmaterialen (om alle dorpsfaciliteiten (en –levels) op te bouwen en om sommige gebouwen te onderhouden) en “faciliteit-materiaal” (speciale producten welke worden gebruikt in een aantal van de faciliteiten).

    ·         Alle producten kunnen verkocht worden in de Boerderijwinkel (farmshop)

    ·         Werkt soortgelijk als bakkerij op je Lekkerbek Boerderij.

     

    RANDBEPLANTING


    Weide: reguliere beplanting (jasmijn) + randbeplanting (bamboe)


    ·         Dit systeem voorziet van nieuwe producten en productieproces-cycli voor het bouwen en upgraden van het Coöperatie Dorp.

    ·         Door het laten groeien van de randbeplanting aan de randen van je acres (1 acre = 0.405 hectare), premium acres, tuinen en weiden, zul je in staat zijn om nieuwe materialen te produceren zonder de noodzaak om je normale productie op al je reguliere farms te hoeven verminderen of te stoppen.

    ·         Er zit een soort boete-/penaltysysteem vast aan de normale productie van de acre, premium acre, tuin of weiland, elke keer dat je randbeplanting oogst.

    ·         Deze sancties (minder % van normale productie) duren een bepaalde tijd en kunnen worden verminderd door het planten van normale planten (dus geen randbeplanting-gewas!!):

    o    NAT: sommige randbeplanting leidt tot overbewatering problemen, wat de faciliteit tijdelijk kletsnat maakt. Tijdens deze periode kun je er kleideeltjes vinden (grondstof!!)

    o    DROOG: sommige randbeplanting droogt de faciliteit tijdelijk heel erg uit. Gedurende deze periode kun je er deeltjes wit zand vinden (grondstof!!)

    o    STEENACHTIG: sommige randbeplanting bevorderen de opkomst van stenen, wat de faciliteit tijdelijk erg rotsachtig maakt. Tijdens deze periode kun je steendeeltjes vinden (grondstof!!)

    ·         Het oogsten van de randbeplanting gebeurt altijd tegelijkertijd met het oogsten van je reguliere planten (dus indien de randbeplanting slechts 1 minuut voordat het reguliere gewas klaar is, geplant wordt – dan verkrijgt de speler dus maar 1 minuut productie uit zijn/haar randbeplanting!)

    ·         De eindproductie welke je van randbeplanting verkrijgt is afhankelijk van groeitijd (de tijd die het andere, reguliere gewas (nog) nodig heeft), het level van de productiefaciliteit en andere bonussen zoals bv. de handboeken vd bibliotheek of bv. humus

    ·         Er zullen afzonderlijke bibliotheek handboeken zijn voor elke nieuwe randbeplantingsoort.

    ·         De spelers (coopleden) krijgt Dorps XP punten voor het oogsten van randbeplanting.

     

    INZICHT IN EEN AANTAL VAN DE NIEUWE MENU'S

    1.     Upgrade bouwmenu


    2.     “Hall of Fame” voor de meest vlijtige donoren van elk specifiek niveau


    3.     Versnellen/overslaan menu waar tot maximaal 10 leden kunnen helpen om de bouw-/upgradetijd te reduceren



     

    Deze update staat gepland op dinsdag 8/11/2016 om eerst te worden getest op de test server!!!

    De eigenlijke Officiële Aankondiging (tbv TEST SERVER!!!) vind je hier:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/testboard/discussion/138020/update-warehouse-village-bank-factories-and-edge-plants-8-11-2016#latest

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • glenntroy (NL1)glenntroy (NL1) NL1 Posts: 16
    Hallo,

    Ik zit op de testserver maar snap er niets van ik kan alleen maar dollars inruilen, verder niets !! Weet iemand hoe nu verder ?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @glenntroy (NL1)

    Ga naar de 'bouwplaats' van de Hout & Textiel Fabriek - klik op 2e tabje in de upgrade-tab - hier zie je hoeveel je van welke grondstof (wit zand en steen) moet doneren, en welke randgewassen je nodig hebt om de fabriek op te bouwen naar 1e level.

    Plant de randgewassen (bamboe en sparrehout) op je velden, tuinen en weiden. Dit doe je door eerst een regulier gewas te planten, daarna weer op dat veld/tuin/weide te klikken en dan zie je in het ringmenu om 14.00 uur een nieuw oranje Dorpstabje staan; onder dit tabje kun je 4 verschillende randgewassen aanklikken. Kies voor datgene wat je nodig hebt om het gebouw van je keuze op te bouwen in het dorp. Zodra geoogst kun je deze bamboe en sparrehout doneren in menu van voornoemde H&T fabriek.

    Kijk goed rond - lees alles wat onder de I van Informatie staat - lees vooral goed alles onder elk tabje in het ringmenu van de verschillende faciliteiten/items. en probeer daarna dingen uit. Zo kom je erachter hoe het werkt.
This discussion has been closed.